Kósafalu városrész közelében lévő új alállomás a déli ipari területen működő nagyvállalkozások dinamikus növekedéséhez biztosítja a villamosenergiát.
„Mindig öröm számunkra, ha elkészül egy újabb, korszerű energetikai fejlesztésünk, azonban nemzeti tulajdonú társaságként külön büszkeséggel tölt el minket, ha beruházásainkkal partnerek lehetünk egy-egy település gazdaságfejlesztési törekvéseinek megvalósításában. Kecskemét városvezetésével is vannak még közösen megvalósítható terveink.” – mondta Kóbor György, a NKM Nemzeti Közművek Zrt. elnök-vezérigazgatója, a DÉMÁSZ vezérigazgatója az új alállomás avató ünnepségén.
A Nemzeti Közművek áramszolgáltatója, a DÉMÁSZ és Kecskemét városvezetése évek óta közösen dolgoznak azon, hogy az energiaszolgáltató a lakosságot és a folyamatosan bővülő gazdaság szereplőit egyaránt magas szinten szolgálja ki villamosenergiával. Közel egy milliárd forintos saját beruházásával alig egy év alatt 2016 szeptemberében elkészült a Szultán utcai alállomás bővítése, amely megbízható energetikai hátteret nyújt az egyre növekvő számú ipari fogyasztó valamint a kecskeméti háztartások ellátásához. A Nemzeti Közművek és a város tavasszal megállapodott egy 2022-ig tartó közvilágítás fejlesztési programról, ami azt jelenti, hogy folyamatos ütemezéssel valósul meg az egyes városrészekben a közvilágítás kiépítése. A DÉMÁSZ hálózati elosztó társasága vállalta, hogy 2017-ben saját költségén 18 km hosszan megépíti a közvilágítási kapcsolószálat, amely mentén már ebben az évben újabb 244 db lámpa lesz felszerelhető.
Kecskemét déli ipari területén a vállalkozások rendkívüli mértékű fejlődése többlet energiaigénnyel jelentkezett, amire a gazdaság erősödését és a munkahelyek számának növekedését prioritásként kezelő Nemzeti Közművek egy újabb beruházással reagált. Kecskemét-Kósafalu városrészben 1,9 milliárd forintból 10 hónap alatt elkészült egy új, 120/22 kV-os alállomás, amelynek jelenlegi teljesítménye tovább bővíthető.
Ez az elosztó 40 MW-os kapacitásával a déli ipari területek energiaellátását fogja biztosítani, így többek között a Mercedesnek beszállító új üzemek, például az SMR lökhárítógyár, Elring Klinger autóipari alkatrészgyártó valamint a Heliport energiaszükségletét is kiszolgálja majd.
Az elkészült villamosműben a legkorszerűbb, az üzembiztonságot magas szinten biztosító és környezettudatos megoldásokat alkalmaztak. A 300 m2-es kapcsolóépületet modern digitális védelmi és irányítástechnikai készülékekkel szerelték fel, az alállomás saját energiafogyasztásának felét a tetejére telepített 16 kW beépített teljesítményű napelemes rendszer fedezi.
Az új alállomás területének kedvezőtlen talajadottságai miatt az építés során különleges egyedi megoldásra került sor, a berendezéseket 11,5 méter mélyre fúrt 742 db cölöpön helyezték el.
A Nemzeti Közművek büszke arra, hogy ezzel az újabb beruházással hozzájárulhat Kecskemét dinamikus gazdaságfejlesztési elképzeléseinek megvalósításához, a munkahelyek számának növeléséhez és a vállalkozások további bővüléséhez.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.