2024.11.21, Csütörtök
Egy új könyv is bizonyítja: mindent áthat a PR!
Fotók: bacsmegye.hu

Egy új könyv is bizonyítja: mindent áthat a PR!

bacsmegye.hu

2017.04.10. 18:21

Etika a PR-ben, PR a városban címmel új tanulmánykötet jelent meg a Pécsi Tudományegyetem oktatója, Dr. Szécsi Gábor és Dr. Sós Péter János szerkesztésében. A könyv kecskeméti bemutatójára 2017. április 10-én került sor a Tudomány és Művészetek Házában.

A könyv a stratégiai kommunikáció etikai vetületeinek, illetve a városkommunikáció változó eszközeinek tükrében világít rá a Public Relations elméletét és gyakorlatát meghatározó új kihívásokra.

A könyvbemutatón bevezetőt mondott Dr. Király László ny. egyetemi tanár, valamint Mák Kornél, Kecskemét Megyei Jogú Város alpolgármestere.

 

Dr. Király László a bevezetője során magáról a PR-ről, mint tudományról beszélt, melybe belefoglalta a vállalati kommunikációt, a belső kommunikációt, a lobbyt, a kulcsfontosságú érdekgazdákkal való kapcsolatokat, a marketingkommunikációt vagy éppen a kríziskommunikációt is.

A szerzőkről elmondta, hogy Dr. Sós Péter János a PR elméletét nem csak ismeri, hanem a gyakorlatát is kiválóan alkalmazza. A másik szerzőről Dr. Szécsi Gáborról pedig megállapította, hogy korábban polgármesterként a PR-nek minden részével naponta találkozhatott.

 

Mák Kornél bevezetőjében a kiadványról elmondta: „Amikor etikáról beszélünk, akkor az adott korszaknak és társadalomnak a valóságát és környezetét is alapul kell venni. A mai társadalmak valósága perceken belül változik. Egy város életében a PR-nek is egy kihívása, hogy a virtuális világ felgyorsulása által pillanatokon belül kell kialakítani elméletet arra, hogy egy-egy folyamat a PR és kommunikáció szemszögéből a kezelésük érdekében etikusak e, vagy sem. Ezen folyamatok során nagy problémák is születhetnek, ha nincsenek megfelelően – etikusan – kezelve.”

 

Dr. Szécsi Gábor a könyvbemutató kapcsán elmondta: „Ma már csak akkor lehet valamit hatékonyan eladni – legyen az egy politikai program –, ha ott van mögötte egy nagyon erőteljes elfogadtatási folyamat, de semmiféleképpen sem egy egyirányú, hanem egy kétirányú kommunikáció, egy folyamatos dialógus. Egy PR-esnek úgy kell kommunikálnia, hogy empatikus legyen a másik irányában. Az emberekkel bizalmi dialógust csak akkor lehet folytatni, ha el lehet velük hitetni, hogy értük és velük alkotjuk meg programjainkat.”

Mindemellett kiemelte: „Etika PR nélkül, és PR etika nélkül nem létezik. A PR lényege az etikusság. A könyvben a PR története során írásba foglalt etikai normákra is figyeltek, valamint arra keresték a választ, hogy valóban etikus-e a PR.”

 

A könyvbemutató a Bács-Kiskun Megyei TIT Média-és Kommunikációtudományi Szakosztályának szervezésében valósult meg.

KecskemétkönyvbemutatóEtika a PR-ben, PR a városbanPublic RelationsBács-Kiskun Megyei TIT Média-és Kommunikációtudományi Szakosztály