Befejezte az Állami Számvevőszék a Kecskeméti Katona József Múzeum 2011-2014 közötti időszakra kiterjedő gazdálkodási tevékenységének ellenőrzését. Az ÁSZ megállapította, hogy a Múzeumnál kialakított irányítási rendszer nem biztosította az átlátható, elszámoltatható és ellenőrizhető közpénzfelhasználást. A Múzeum pénzügyi és vagyongazdálkodása nem volt szabályszerű, továbbá az alaptevékenység részét képező kulturális javak szabályszerű nyilvántartásáról sem gondoskodtak, a kulturális javak állományvédelme és vagyonbiztonsága a kölcsönzéseknél nem volt biztosított. A Múzeum az integritás szemlélet érvényesítése érdekében nem intézkedett.
Magyarország Alaptörvénye P) cikke szerint a kulturális értékek a nemzet közös örökségét képezik, amelynek védelme, fenntartása és a jövő nemzedékek számára való megőrzése az állam és mindenki kötelessége. A megyei hatókörű városi múzeumok kulturális szempontból meghatározó jelentőségűek mind földrajzi elhelyezkedésüket, mind az ellátott feladatokat, valamint látogatottságukat tekintve. Pénzügyi és vagyongazdálkodásuk meghatározza a közfeladatok ellátását, a kulturális örökséghez tartozó javak védelmét és megőrzését, valamint a nyilvánosság számára történő hozzáférhetőség biztosítását.
A Kecskeméti Katona József Múzeumnál az irányító szervi hatásköröket 2011. december 31-ig a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Közgyűlése, 2012. december 31-ig a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, 2013. január 1-jétől Kecskemét Megyei Jogú Város Közgyűlése gyakorolja. A középirányító szervi feladatokat 2012-ben a Bács-Kiskun Megyei Intézményfenntartó Központ látta el. A Múzeum pénzügyi, gazdálkodási feladatait 2011-ben a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Gazdasági Ellátó Szervezete, 2012-ben a Bács-Kiskun Megyei Intézményfenntartó Központ végezte, míg 2013-ban és 2014-ben a Múzeum látta el. A Múzeum teljesített bevétele 2014-ben 523,6 millió Ft, teljesített kiadása 434,4 millió Ft volt.
Az ÁSZ megállapította, hogy az irányító szervek a Múzeumra vonatkozóan összességében szabályszerűen gyakorolták feladataikat. A 2011-2012-es átszervezés nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, mert a vagyon tényleges átadására szolgáló jegyzőkönyv felvételére nem került sor. A 2012-2013-as központi alrendszerből önkormányzati alrendszerbe történő átszervezés során pedig az átláthatóság sérült, mivel nem készült vagyonátadási jelentés.
A Múzeumnál a kontrollkörnyezet kialakítása 2011-ben nem volt szabályszerű, mivel nem rendelkezett a gazdálkodását meghatározó szabályzatokkal. A pénzügyi, számviteli tárgyú szabályzatok elkészítése a gazdasági szervezet feladata volt, azonban ezen kötelezettségének 2011-ben nem, 2012-ben pedig késedelmesen tett eleget. A Múzeum az ellenőrzött időszakban nem rendelkezett ellenőrzési nyomvonallal és szabálytalanság kezelési eljárásrenddel, továbbá 2013-2014 között bizonylati renddel és önköltség-számítási szabályzattal, ezáltal nem biztosították a gazdálkodás jogszabályi előírásoknak megfelelő szabályozási környezetét. Nem szabályozták a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjét, továbbá a jogszabályban előírt közzétételi kötelezettségnek sem teljes körűen tettek eleget, amellyel a Múzeum gazdálkodásának, működésének átláthatósága nem volt biztosított. Nem gondoskodtak továbbá 2011-2012-ben a belső ellenőrzés kialakításáról, ezáltal nem teremtették meg a gazdálkodás szabályszerűségének, a közpénzek felhasználásának elszámoltathatóságát, átláthatóságát.
Az ÁSZ feltárta, hogy a bevételek elszámolása nem volt szabályszerű, mivel az ingatlan vagyonelemek hasznosítása az erre felhatalmazást adó szerződés hiányában történt. A kiadási előirányzatok felhasználása 2011-2012 között nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, 2013-2014 között pedig részben volt megfelelő. Az ellenőrzött időszakban előfordult, hogy kötelezettségvállalásra pénzügyi ellenjegyzés hiányában szabálytalanul került sor, az érvényesítést szabályszerű kijelölés hiányában gyakorolták. A Múzeum a 2012. évi beszámolójában a feladat ellátását szolgáló vagyont szabálytalanul mutatta ki. A 2013-2014. évi beszámolóiban a feladat ellátását szolgáló vagyont szabályszerű bizonylat hiányában vezette ki nyilvántartásaiból, azonban azt továbbra is használta és hasznosította. A kulturális javak kölcsönzésére a 2011-2014 között kötött szerződések nem tartalmazták a jogszabályban rögzített kötelező tartalmi elemeket, emiatt a kölcsönzött kulturális javak állományvédelme nem volt megfelelően biztosított.
Az ÁSZ Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata polgármesterének hat, a Kecskeméti Katona József Múzeum igazgatójának pedig további 17 javaslatot fogalmazott meg, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.