A Matkópusztai Repölőtéren mutatták be a hazai fejlesztésű, teljesen elektromos üzemű eFusion elnevezésű repülőgépet szeptember 28-án.
A gép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a kecskeméti Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.
Az eFusion 2016 áprilisában szállt föl először a matkópusztai repülőtérről, a szakma képviselői pedig április 20-án, az AERO 2016 nemzetközi repülős szakmai kiállításon ismerhették meg, ahol egy innovációs díjat is bezsebelhetett.
A kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm. Fejlesztése még folytatódik, mivel a mostani alig egyórás üzemidőt több órára szeretnék növelni.
Az oktatásra, így kényszerhelyzeti képzésre és műrepülésre is alkalmas gép üzemeltetése olcsóbb és környezetbarátabb alternatívát jelent a hagyományos belső égésű motorral rendelkező repülőgépekhez képest. A fenntartható megoldásokra törekvő közlekedésben az autók után tehát eljöhet a repülőgépek ideje is.
- Célunk, hogy szerepet játsszunk a jövő elektromos repülőinek és hibrid hajtásrendszerrel szerelt utasszállítóinak létrehozásában. A repülőgép elektromos hajtásrendszerét a magyar és a német Siemens közösen fejlesztette, de a munkában részt vettek magyar kis- és középvállalkozások, valamint egyetemek is – mondta el Dr. Frank Anton, a Siemens AG elektromos repülőgép-fejlesztési üzletágának igazgatója.
- A nagy büszkeségre okot adó eFusion iránt a világ minden pontjáról érdeklődnek, várják, szeretnék kipróbálni, valamint a jövőbemutató fejlesztésnek részeseivé és felhasználóivá kívánnak válni - jegyezte meg Katona Imre, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója.
Gépbemutató ünnepségen számoltak be a 800 milliárd forintos projekt eredményeiről: elkészültek a vágányok az állomások között a főváros határáig
A most induló 1,1 milliárdos részprojektben a Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új jegykiadó automatát helyeznek üzembe.