A Matkópusztai Repölőtéren mutatták be a hazai fejlesztésű, teljesen elektromos üzemű eFusion elnevezésű repülőgépet szeptember 28-án.
A gép hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a kecskeméti Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.
Az eFusion 2016 áprilisában szállt föl először a matkópusztai repülőtérről, a szakma képviselői pedig április 20-án, az AERO 2016 nemzetközi repülős szakmai kiállításon ismerhették meg, ahol egy innovációs díjat is bezsebelhetett.
A kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm. Fejlesztése még folytatódik, mivel a mostani alig egyórás üzemidőt több órára szeretnék növelni.
Az oktatásra, így kényszerhelyzeti képzésre és műrepülésre is alkalmas gép üzemeltetése olcsóbb és környezetbarátabb alternatívát jelent a hagyományos belső égésű motorral rendelkező repülőgépekhez képest. A fenntartható megoldásokra törekvő közlekedésben az autók után tehát eljöhet a repülőgépek ideje is.
- Célunk, hogy szerepet játsszunk a jövő elektromos repülőinek és hibrid hajtásrendszerrel szerelt utasszállítóinak létrehozásában. A repülőgép elektromos hajtásrendszerét a magyar és a német Siemens közösen fejlesztette, de a munkában részt vettek magyar kis- és középvállalkozások, valamint egyetemek is – mondta el Dr. Frank Anton, a Siemens AG elektromos repülőgép-fejlesztési üzletágának igazgatója.
- A nagy büszkeségre okot adó eFusion iránt a világ minden pontjáról érdeklődnek, várják, szeretnék kipróbálni, valamint a jövőbemutató fejlesztésnek részeseivé és felhasználóivá kívánnak válni - jegyezte meg Katona Imre, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója.
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.