Tárgyalásokat folytat Kalocsa Város Önkormányzata a MÁV-val, hogy ismét látogatható legyen a különleges, kalocsai mintákkal telepingált vasútállomás épülete – írja Facebook oldalán az önkormányzat.
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a kiemelkedő nemzeti értékünkként számon tartott kalocsai népművészeti ág, a pingálás a nagyközönség számára is látható legyen. Ezért folytatunk tárgyalásokat a Magyar Államvasutak területi igazgatójával Mondi Miklóssal, valamint a vasúti szakasz üzemeltetőjével, a DB Schenker ügyvezetőjével, Németh Nándorral. Köszönettel tartozunk a jelenlegi üzemeltetőnek az eddigi állagmegóvásért, és nagyon bízunk benne, hogy a közeljövőben új funkcióval bővülve ismét látogatható lehet a kalocsai vasútállomás épülete – írja Dr. Bálint József polgármester a Facebook-on.
A Kiskőrös - Kalocsa vasúti szárnyvonal 1882-ben nyílt meg. Az épületet 1937-38-ban Gábor Lajos (1886-1947) kalocsai festőművész tervei alapján átépítették és népművészeti motívumokkal díszítették. A falpingálásokat Peák Pöre, özv. Matos Gergelyné, özv. Matos Sándorné, Szigeti Julis, Temesvári Sándorné homokmégyi, Ferenc Istvánné hillyei és Tóth Lászlóné szakmári pingálóasszonyok festették. Később az állomásépületet a MÁV vasúti műemlékké nyilvánította, amit az épület falán elhelyezett műemlék tábla bizonyít. A Kiskőrös-Kalocsa vasútvonalon a forgalom 2007 márciusában megszűnt.
A különleges élményt nyújtó, páratlan díszítéssel ellátott épület valaha vonzotta a turistákat, mára azonban alapos felújításra szorul, nem csak a vasútállomás, hanem a környéke is.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.