A kormányhatározat szerint jövőre elkezdődhet az építés, és 2020 közepére már kész is lehet az új Duna-híd, ami Kalocsa Paks környékét kötné össze.
Május közepére derül ki, hogy melyik tervezőiroda készítheti a kapcsolódó úthálózat környezetvédelmi hatástanulmányát, az engedélyezési és tendertervet, illetve az is, hogy melyik cég kapja a környezetvédelmi és építési engedélyt – írja az Index a Magyar Idők cikkére hivatkozva.
A híd a dunántúli oldalon a paksi atomerőműtől kissé délre, Dunaszentgyörgynél vágnak neki a Dunának, az alföldi oldalon Foktőnél érne talajt, és Kalocsától két kilométerre északra csatlakozna be az 51-es főútba.
A beruházást hazai költségvetési forrásból tervezik megvalósítani. A hídépítést a kormány két másik Duna-híddal, a komáromi és a budapesti Galvani-híddal együtt a 2022-ig megvalósítandó beruházások közé sorolta. A cikk szerint bár Dunaföldvárnál és Szekszárdnál is vannak hídak, ezek sem Paksot, sem Kalocsát nem kötik be az ország kelet-nyugati közlekedési hálózatába.
A Portfolio konferenciáján zajlott panelbeszélgetés résztvevői egybehangzóan úgy látják: az állam magára hagyta az ágazatot. Arra keresték tehát a választ, hogyan kezelhetők az alapproblémák a közös jövő érdekében?
Már februárban újrakezdték új kivitelezővel a munkát, 2026 márciusában tervezik átadni a létesítményt.