A kormányhatározat 81 projektet nevesített, többek közt a Kalocsa-Paks Duna-hidat.
A kormány határozatban rögzítette a 2022-ig megvalósítandó közútfejlesztési beruházásokat. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint a kormány elfogadta az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF), valamint hazai költségvetési források terhére megvalósuló projekteket.
A kormányhatározat azt is leszögezi, hogy kizárólag a mostani rendeletben nevesített, összesen 81 beruházást támogatja a fenti forrásokból. A projektlista bővítése kizárólag a kormányhatározat módosításával lehetséges.
A Kalocsa-Paks Duna-híd beruházást a költségvetési forrásból finanszírozott közútfejlesztések közé sorolták. A listán még két másik új Duna-híd, a komáromi és a budapesti Galvani-híd megépítése szerepel.
A tervezett közútfejlesztések között található a 445. sz. főút Kecskemét elkerülő (II/2) ütem (M5 és 5. sz. főút között) projekt megvalósítása is.
Új kormánybiztos koordinálja a közúti fejlesztéseket
A határozat ugyanakkor felszólítja a nemzeti fejlesztési minisztert és a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztost a beruházások előkészítésére és megvalósítására.
Utóbbi szerepkörbe július elején Homolya Róbertet nevezték ki. Feladata a nemzeti fejlesztési miniszterrel, Seszták Miklóssal együtt irányítani a fejlesztéseket ellátó szerveket.
A felsorolt projektek állásáról és az őket fedező forrásokról a nemzeti fejlesztési miniszternek és a kormánybiztosnak negyedévente jelentést kell készítenie.
A Kalocsa-Paks hídról
A térségben már évekkel ezelőtt felmerült, hogy Bács-Kiskun és Tolna megye között szükséges lenne egy újabb közúti összeköttetés. Jóllehet Dunaföldvárnál és Szekszárdnál vannak hidak, ám ezek sem Paksot, sem Kalocsát nem kapcsolják be közvetlenül az ország kelet-nyugat irányú vérkeringésébe. Valószínű, hogy az új hídnak az atomerőmű tervezett bővítése adott lendületet.
A tervezett nyomvonal: a híd a dunántúli oldalon az atomerőműtől kissé délre, Dunaszentgyörgynél vágna neki a Dunának, az alföldi oldalon Foktőnél érne talajt, majd Kalocsától 2 kilométerre északra csatlakozna be az 51-es főútba.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.