2025.01.20, Hétfő

„Próbanap” a Call Centerben

2013.06.10. 10:19

Közérdekű bejelentés alapján indítottak vizsgálatot a közlemúltban a NAV dél-alföldi adóellenőrei egy telefonos ügyfélszolgáltatást végző cégnél. Tömegével találtak bejelentés nélkül foglalkoztatott alkalmazottat, a kiszabható bírság 19 millió forint is lehet.

A közérdekű bejelentés arról szólt, hogy a telefonon termékbemutatókra invitáló cég egy irodaházban rendszeresen, több alkalmazottat is bejelentés nélkül foglalkoztat. Az ellenőrök figyelmét felkeltette a manapság oly népszerű telemarketinggel is foglalkozó Kft., mely – mint a vizsgálat kezdetén kiderült – telephelyén telefonos ügyfélszolgálatot, úgynevezett „Call Centert” működtetett. Az adóhatóság emberei előzetes értesítés nélkül megjelentek a cég telephelyén, hogy a foglalkoztatottakkal kapcsolatos bejelentési kötelezettség teljesítését megvizsgálják. Az ellenőrzés időpontjában 20 fő végzett telefonos munkát, akik közül 3 fő kivételével mindenki azt mondta, hogy a „próbanapjukat” töltik éppen akkor, az ellenőrzés napja volt az első munkanapjuk, szerződésük még nincsen és a munkabérben sem állapodtak meg. Az ellenőrök az adóhatósági nyilvántartásból megállapították, hogy a társaság a foglalkoztatottakkal kapcsolatos bejelentési kötelezettségének kizárólag 1 fő esetében tett eleget, a többi 19 munkavállalót bejelentés nélkül foglalkoztatta.

A törvény szerinti mulasztási bírság felső határa a foglalkoztatottakkal kapcsolatos bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén - be nem jelentett alkalmazottanként - 1 millió forint. Ezek alapján a társaság akár 19 millió forint mulasztási bírság kiszabására is számíthat.

 

 

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatósága