2025.01.17, Péntek

BMW 3 Touring – Konkurensek a visszapillantóban

2013.05.15. 06:56

A hatodik generációs BMW 3 Touring egy üzleti sportautó. A több évtizedes fejlesztés lassan az 5-ös sorozat konkurenciáját jelenti, de azért mégsem.

A BMW 3 Touring a német márka új kedvence, ez már abból is kiderült, hogy a kecskeméti Formont Autóháznál egy hónapig tartott az időpont egyeztetés, amikorra szabaddá vált egy hatodik szériás járgány. Tényleg csak mellékes, hogy a kereskedésnél már szétszaladt a híre, hogy jó ómennek számít a bacsmegye.hu, mert több időpont is tolódott, hiszen rendre bevágódott egy vevő.

 A három napos tesztelés után szerkesztőségünk két gyermekien őszinte „munkatársa” a következő megállapítást tette:

 „szeretem a BMW-t, mert Messinek is ez a kedvenc márkája és iszonyú jól gyorsul”

„szeretem ezt a BMW-t, mert nagyon biztonságos, jó, hogy úgy van kialakítva minden, hogy a sofőr nyugodtan figyelhet a közlekedésre.”  
(Panorámatükör két képpel egyszerre)

(...mint apa, ha másból nem ezekből a megállapításokból igen komoly következtetéseket vonhatok le a jövőre nézve: Kösz BMW!)

 Talán egyre fontosabb minden családban, hogy a hátsó ülések „királyai” mit gondolnak a „vasról” és általában a világról abból a perspektívából. Persze azt az élményt, amit az utódaim szombaton reggel a kiskőrösi rétes fesztiválra menet a kecskeméti körúton átélhettek a családi egyterű sosem tette volna lehetővé.

 Történt ugyanis, hogy a ceglédi úti piros lámpánál mellénk húzódó prémium kategóriás konkurens ellenfelet látott ebben a feszített karosszériában. Nem vettem fel ugyan a kesztyűt, de mint minden gyerekkel elinduló családapa mi is késésben voltunk, így a lendületes indulásunk félreérthetően olaj volt a tűzre. A „három lámpás” gyorsulást, csak a gyerekek vették versenynek, ahol mit mondjak, a 184 lóerős, 380 NM nyomatékot produkáló 20 d segítségével sikerült megóvnom a tekintélyem a gyerekek előtt…

 Ezután, mint felelős szülő hosszasan magyaráztam az utódaimnak, hogy a BMW-nek bizony már nagyon nagy tapasztalata van ebben a kategóriában, hiszen már a hatodik 3-as szériánál jár, így nem csoda, hogy ennyivel jobb autóra képes… Mit mondhattam volna?

 Viszont általában is ekkora a különbség a BMW 3 széria javára szinte minden márkának, ráadásul a BMW konstruktőrei ez esetben kifejezetten szép terméket vettek le a tervezőasztalról. Szerintünk. Szépet, stílusosat, élhetőt, és ami egy autónál talán a legfontosabb divatosat. Igen a vagányság az egyik legfontosabb dolog egy autónál. Minthogy fontos, hogy a svájci óra kristálya tökéletes legyen, a hátlapjáról pedig tudhassuk, hogy a Frank Sinatra sorozat utolsó darabjai közül melyik fityeg a kezünkön. Ilyen ez az autó. Nem hivalkodó, eltekintve az emblémától, ami a világ legértékesebb emblémájaként már mindegy, hogy hivalkodó vagy sem. Az új 3-as Touring nem hivalkodó, de mégis.

 A méret a lényeg!

 

A méreteit illetően az elődhöz képes a hossza nagyon megnőtt, de széltében is állítottak a tervezők fókuszán, így az autó még a majd 190-en centimmel is bátran élhető. Ja persze, még nem az 5-ös sorozat, de már nagyon közel hozzá. Semmi huszonéves életérzés, semmi vadászszezon visszasírás, ez már a békés középosztály maga. Elektromos csomagtartógombbal és heves vágyakozással, hogy semmisnek tekintsük a közlekedési szabályokat és elinduljunk a svájci Alpokba, az olasz Riviérára, de most!

 Nagyon hosszasan sorolható extrafelszereltség java része kötelező. Egy középső visszapillantó tükörben megoldott panoráma visszapillantótól, a fedélzeti multimédiáig minden. A BMW már régen alkalmazza a az új 3-as Touringban bevetett extráit, így e téren nincs különösebb újítás, viszont a harmónia a felsőosztályba dobja a vezetőt és utasait.

 Fontos részletek

 A vezethetősége rutin kérdése. Bár gyorsan ráhangolódhatunk, biztosan eltart az elején, hogy mit mivel érdemes. A nyolc gangos automata D-ben, kéziben, ECO-PRO, Comfort, vagy Sport változatban, a kormányról kapcsolva vagy csak a gázzal kapcsolgatva…. Rengeteg kombináció áll a vezető rendelkezésére.  Ami bizonyos a Sport módban pörgetett motor hihetetlenül rugalmas autózást tesz lehetővé bármilyen (!) sebességtartományban. Aki nem versenyautó sofőr annak furcsa lesz, hogy Sport módban a kormányon lévő „élménykapcsoló” sportautósan vált. A kecskeméti repülőnapra hangolódva egyszer még ki is néztem egy váltásnál, hogy a „hangsebesség felhő” megjelent-e az autó körül, de nem…

 

A kormányozhatóság, a fékezhetőség esőben is és a hihetetlenül rossz úton is példás. A Semperitek viszont kicsit hangosak voltak, de valamiért a hanghatás csak egy ideig nőtt, azután nem nőtt tovább, így viszont bizonyos lehettem, hogy nem egy videojátékban veszek részt, hanem szélviharban vezetek.

 És igen, az ára…

 A középosztályhoz tartozni annyit jelent, hogy sokba kerül minden. A svájci óra is és a BMW is. A 3-as Touring ára alapból félmillióval több, mint a limuziné, ami a 20d esetében 9,9 millió. A Formont Autóháztól egy 13,4 millióra extrázott járgányt kaptunk, ami így egy üzleti sportautó jelleget hozott össze.