Október 11-én közzétett írásunkban is említett megállapodást Szíjj László és Varga Károly tulajdonosok között a Gazdasági Versenyhivatal 2019. november 5-én kiadott közleményében engedélyezte. Ennek megfelelően a Duna Aszfalt Kft. megvásárolja Varga Károly építőipari vállalatokban lévő részesedését és irányitói jogát. Ezzel a közel 70 éves Közgép után a szintén 70 éves múltú Hódút is a Duna Aszfalt Kft. érdekeltségébe, közvetlenül Szíjj László tulajdonába került. Szíjj Lászlót kérdeztük a részletekről.
Mi indokolta a vállalatok összevonását?
Ahogyan az lenni szokott, részben az élet, részben a szükség. Varga Károllyal harminc éve kezdtük a vállalkozói tevékenységet, így hozzászoktunk, hogy a racionális döntéseket minden esetben időben kell meghozni, mielőtt a kényszer követelné ki azokat. A Duna Csoport bár Magyarországon jelentős méretűnek számít, a nagy európai építőipari vállalatoknál még jóval kisebbek vagyunk. Úgy láttuk, hogy mivel minden vállalatunk versenyképes, így elérkezett az idő, hogy egy összevonással jelentősen növelni tudjuk a versenyképességét a csoportnak.
Mennyibe került ez a Duna Aszfalt Kft.-nek?
Maga a vételár természetesen üzleti titok kategóriába tartozik, aminek a betartását az adás-vételi szerződésekben vállaltuk, így erre nem adhatok választ. Az természetesen nem titok, hogy a Duna Aszfalt Kft.-vel együttműködő bankok közreműködésével zajlott az ügylet. Ezt azért fontos elmondani, mert természetesen az ügylet lebonyolításához a Duna Aszfalt külső finanszírozási forrást is vett igénybe, amelynek visszafizetése nem veszélyezteti a Duna Aszfalt Kft. kiváló pénzügyi megbízhatóságát és közelmúltban publikált befektetési minősítését.
Mi várható a közeljövőben a mára a legnagyobb tradicionális vállalatokat magába olvasztó, ezzel az ország egyik legnagyobb méretű építőipari vállalatává váló Duna Aszfalt Kft.-től?
Számos terven dolgozunk, amelyeknek a hivatalossá válást követően ígérem, hogy a Magyar Építőket fogjuk elsőként értesíteni, addig kérem a szíves türelmüket!
2019.10.11. Varga Károly eladta a Magyar Vakond cégcsoportban lévő tulajdonát
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.