2018 a fejlesztés éve lesz a kecskeméti autógyárban: bővítik a meglévő üzemet, új gyárat építenek, és ráadásul további 2500 embernek fognak munkát adni.
Kecskemétnek nagy jövője van – szögezte le Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője. Igaza is van, hiszen bővítik a meglévő gyárat, új üzemet húznak fel és legalább 2500 új dolgozót fognak felvenni. A meglévő üzem bővítése 580 millió eurós beruházással történik, az új üzem pedig egymilliárd euróba kerül. A második üzem építése 2018-ban kezdődik meg, a legmodernebb, Ipar 4.0 technológiát képviseli majd és új, korszerű logisztikai koncepciót valósít meg.
Ezzel kapcsolatban nyilatkozta azt az autopro.hu-nak Lena Doll HR-vezető, hogy a második gyár megnyitásával a munkaerő állományuk hirtelen és jelentősen fog gyarapodni. Mint mondta, a legfőbb céljuk, hogy maradéktalanul átadják a know-how-t az új munkatársaknak.
A munkaerő fejlesztésére számos erőfeszítést tett a vállalat 2017-ben. Novemberben kapták meg diplomájukat az első művezetők. A Német-Magyar Iparkamarával közösen szervezett képzés tantárgyai között szerepel a közgazdaságtantól kezdve a fejlesztő, motivációs és kommunikációs tréningeken át, a minőségirányításig számos ismeretanyag.
A következő tanévben indul a Mercedes-Benz Academy képzése az említett, 2018-ban kezdődő bővítés kapcsán. A beruházás ugyanis szükségszerűvé teszi egy olyan képzési központ megnyitását, amely elsősorban a duális diákok, hallgatók számára nyit teret, s a legkorszerűbb oktatási eszközöket biztosítja. 2018 szeptemberétől mintegy 250 fiatal fog gyakorlati képzésben részt venni, az itt tanulók megismerik az autógyártás folyamatait és az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó technológiákat.
Kecskeméten egyébként 48 alatt szerelnek össze egy járművet. A T alakú gyártósor 1 kilométer hosszú, 152 munkaállomásból áll, ahol a legtöbb esetben manuális szerelés folyik. Az egyes állomásokon 2 percet tölt egy autó. Minden jármű pontos paraméterek alapján készül, konkrét egyedi megrendelésre. Érdekesség, hogy leggyakrabban fehér vagy fekete színben kérik a Mercedes modelleket, illetve a CLA-nál jellemző még a piros. A legritkább a matt ezüst szín, amelyet egyébként csak CLA vagy CLA Shooting Brake modellekre visz fel a gyártó. Egy műszak során nem készül két egyforma gépkocsi.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.