Elkészítik a mintegy 115 kilométeres, a Dunát Dunaújvárosnál átszelő 2x2 sávos út terveit, 2023-ban indulhat meg a munka.
Megkezdődnek az M8-as gyorsforgalmi út mintegy 110-120 kilométeres új szakaszához szükséges előkészületi munkák. Az új útvonal az M7-es autópálya és a 710-es főút várhatóan 2019-re elkészülő csomópontjánál fog kezdődni, majd a dunaújvárosi Pentele-hídon keresztül egészen Kecskemétig halad.
2022-ig várhatóan elkészül a 2x2 sávos M8-on való munkálatok megkezdéséhez szükséges dokumentáció: elkészítik a hatástanulmányokat, elvégzik a tervezési feladatokat és megszerzik az építési engedélyeket mintegy 10 milliárd forintból. Ezt követően pedig 2023-ban megkezdődhet a nagyberuházás – derült ki Homolya Róbert államtitkár sajtótájékoztatóján csütörtökön.
Az államtitkár kifejtette: az új útszakasz a Graztól Egerig, illetve Békéscsabáig tartó M8-tengely kiépítésének fontos mérföldköve. Magas ipari teljesítményt nyújtó nagyvárosokat, komoly gazdasági és idegenforgalmi potenciállal rendelkező térségeket kötnek vele össze - tette hozzá.
Az M8-as autópálya kiemelten fontos lehet az ország számára: a jelenleg Budapest-központú autópálya- és főúthálózatot teszi decentralizáltabbá. A kormány által kiemelt fejlesztésként kezelt út három használatban levő autópályát köt össze: a balatoni M7-est, a pécsi M6-ost és a kecskeméti M5-öst. A Bács-Kiskun megyei városnál pedig a most épülő, Békéscsaba felé tartó M44-es úthoz fog csatlakozni, amivel létrejön egy, a fővárostól délre húzódó kelet-nyugat irányú közlekedési csatorna.
A kormány az elhangzottak szerint a 2022 utáni útfejlesztéseknél már a gyűrű- és haránt irányú útfejlesztéseket helyezi előtérbe. Ennek értelmében az M8-as út mellett megépülhet a Szeged-Debrecen közötti út, vagy elkészülhet az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti háromsávosítása.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.