A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2017. július 6-án Tokajban indította el hat állomásos szakmai országjárását, a Bor roadshow-t.
A roadshow során az MTÜ és a HNT szakemberei hat magyar borrégióban folytatnak párbeszédet a szőlő- és borágazat képviselőivel, illetve az MTÜ turisztikai márkára és magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját ismertetik meg a helyi piaci szereplőkkel.
A tokaji nyitóállomást július 10-én Eger követi, a következő állomás július 12-én lesz Kecskeméten, július 17-én Tatán, július 18-án Siófokon, július 26-án pedig Pécsett várják a borvidékek szakembereit.
Az egyes állomásokon előadást tart többek között Brazsil Dávid, a HNT főtitkára, Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára, illetve a Bánhegyi Zsófia, a MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az előadásokat egy kerekasztal-beszélgetés követi - tették hozzá.
A rendezvénysorozat tokaji állomásán Brazsil Dávid, a HNT főtitkára arról is beszélt: az ágazat és az állam bormarketing együttműködése a következő szintre lép, amikor megkezdődik idén nyáron a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM), az MTÜ és a HNT közös munkája annak érdekében, hogy az Országos Borverseny alapjain egy közös borkiválasztási rendszert hozzanak létre - olvasható a közleményben.
A közlemény szerint Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: a minisztérium Eredetvédelmi Programjának egyik célja a már oltalom alatt álló földrajzi árujelzők lehetőségeinek jobb kihasználása annak érdekében, hogy a magyar bor sokszínűsége rendezetté váljon. Ez segít abban, hogy a piac felé hatékonyan kommunikálják a hagyományos és a termőhelyekre jellemző borokat, ezzel hozzájárulva a borok piaci értékének növekedéséhez. A minisztérium többek között ezért indította el 2017 nyarán a termékleírások felülvizsgálatát is.
Forrás: mti
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.