Közel hárommillió dollárból, zöldmezős beruházásban repülőgép összeszerelő és karbantartó üzemet épít az Egyesült Államokban a kecskeméti Magnus Aircraft.
A Magnus Aircraft közleménye szerint a cég vezetői már megkezdték a tárgyalásokat a texasi Fredericksburgban.
A 2,8 millió dollár befektetés mellett a gyártási, összeszerelési tudástranszfernek köszönhetően az amerikai piacon is megjelenhetnek a Magnus repülőgépei.
A befektetés részeként a Magnus Pilot Academy vészhelyzeti képző központ is megkezdi működését 2017. március 1-jén.
A Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) a Magnus már megkapta az engedélyt a Fusion 212 típusú benzinmotoros repülőgép amerikai sorozatgyártására, az engedély kiadásához még egy helyszíni szemle szükséges. A gyártó számításai szerint a 2017-es üzleti évben 30-35 darab Fusion 212-est adhatnak el az amerikai piacon.
Korábban a Magnus Kínával is megállapodott egy ottani végszerelő és karbantartó üzem felépítéséről.
A kecskeméti székhelyű társaság a 2015-ös évet 69,8 millió forintos árbevétel mellett 7,2 milliós üzemi veszteség és 9,2 millió forint adózott veszteséggel zárta, míg egy évvel korábban 15 milliós adózás utáni vesztesége volt. A teljesen elektromos üzemű eFusion elnevezésű repülőgépét hivatalosan szeptember 29-én mutatták be a Matkópusztai Repülőtéren.
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.