Három hónapos kampányban népszerűsíti a mézet az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME).
Bross Péter, az egyesület elnöke elmondta, hogy a három hónapos mézfogyasztást népszerűsítő kampányukkal azt szeretnék elérni, hogy a magyar mézfogyasztók magyar terméket vásároljanak, főleg hazai termelőtől, és terjedjen el az egyesület által létrehozott, úgynevezett termelői mézesüveg és zárszalag használata.
Hangsúlyozta: a termelői üveg szimbolizálja a „mézzel-lélekkel” érzést, azaz olyan termékről van szó, amelyet garantáltan magyar méhész állított elő a legnagyobb elővigyázatossággal, minden szakmai tudását beletéve, lelkét hozzáadva. A zárszalag a fogyasztónak biztonságot nyújt, hiszen ennek használatával a termelő szerződést ír alá, kötelezettséget vállal: mézének minőségét bármikor ellenőrizheti az OMME.
Magyarországon az átlagos mézfogyasztás 70 deka évente, pedig az Európai Unió egyik legnagyobb méhészeti tagállama Magyarország. A kampányban nemcsak a közvetlen mézfogyasztásra ösztönöznek, hanem a termék széles körű felhasználási lehetőségeit is bemutatják.
Ha egy magyar annyi mézet fogyasztana, mint egy német vagy görög, akkor nem lenne szükség mézexportra, de ami még fontosabb, pozitívan változna a magyar társadalom általános egészségi állapota – mondta Bross Péter.
A mézfogyasztás növelése érdekében az egyesület szeretné elérni, hogy a magyar szabályozás teremtse meg a mézből készült alkoholos italok előállításának lehetőségét is.
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.