Mutatjuk a részleteket, a dél-alföldi régió települései mikor kapnak gyorsforgalmi elérhetőséget a főváros vagy a szomszéd országok felé, vagy épp mikortól mentesíti őket elkerülő út.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki kormányinfón jelentette be, hogy a kabinet közel 2500 milliárd forintos közútfejlesztési programot hagyott jóvá, melynek során 1000 kilométer új négysávos autópálya és autóőt épül 2022-ig.
A Magyar Közlönyben megjelent határozat mellékletéből kiderül, összesen 85 projekt zajlik le a programban az IKOP és az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz terhére, valamint a hazai költségvetés forrásaira támaszkodva. A 2464 milliárd forintos összköltség valamivel több mint felét, 1279 milliárd forintot biztosít a magyar költségvetésből, a többit uniós pénz fedezi. A program alapvető célja, hogy az összes autópályát kivezessék az országhatárig, a megyei jogú városokat pedig gyorsforgalmi utakkal kössék össze a sztrádákkal.
A közlönyben megjelent mellékletek alapján a Dél-Alföldön az alábbi útfejlesztések lesznek, a határozatban megadott, tervezett befejezési időponttal együtt:
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Mintegy öt kilométer hosszan épülnek kerékpárutak Zala vármegyében a kis-balatoni régióban.