3.8 milliárd forint a projekt nettó költségvetése.
A Bajai Országos Közforgalmú Kikötőmüködtető Kft (Bajai OKK Kft.) támogatás felhasználásával valósítja meg a bajai kikötő fejlesztését. A projekt elkészítése és megvalósítása elszámolható költségeinek a finanszírozása a Kohéziós Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában történik. A projekt összköltsége nettó 3.805 milliárd forint. A Bajai OKK Kft. 94.99%-os támogatási intenzitás mellett 5,01 % önerővel járul hozzá a bajai kikötő infrastrukturális fejlesztésének megvalósításához.
Projekt leírása
A tervezett fejlesztés keretében az alábbi projektelemek megvalósítására kerül sor: rakpart, valamint hozzá kapcsolódó út és parkoló építése; partfal állékonyságának helyreállítására, nehézberakó kiépítése; „zöld kikötő” fejlesztése; vasútépítés; rakodó berendezések telepítése.
A tervezett beruházás megvalósítása elősegíti a bajai kikötő meglévő szolgáltatási színvonalának növekedését, a kikötő, egyben intermodális logisztikai központ infrastruktúrájának fejlesztését, kapacitásnövekedést. A jelenlegi kikötő infrastrukturális fejlesztése az elmúlt évtizedekben részben valósult meg, de a meglévő infrastruktúra állapota mind közúti, vasúti, vízoldali és a meglévő közművek szempontjából is további fejlesztésre szorul. A kikötő intermodális kapacitásának fokozása és a vízi áruszállításra volumenének növelése érdekében elkerülhetetlen az infrastruktúra fejlesztése.
Fejlesztés tartalma:
Projekt összköltsége (nettó): 3.805.440.214 Ft
Támogatási összeg: 3.614.787.660 Ft
Támogatás mértéke: 94,99%
Jelentős kihívások mellett, mégis folyamatosan halad a WHB a Semmelweis Egyetem Nemzeti Orvosi Innovációs Képző Központ (NOIKK) projektjének kivitelezésével.
A londoni Big Ben, a dublini Szent Patrik katedrális, az egri és az esztergomi bazilikák, a Mol Campus – csak néhány épület a sok ezerből, amelyet világszerte az ötven évvel ezelőtt kifejlesztett Layher Allround modulállvány-rendszerek segítségével újítottak fel, építettek meg.