Az elkerülő út megépítésével jelentősen csillapodik a település belterületi szakaszán az átmenő forgalom.
2022 októberében helyezték el a Soltvadkertet elkerülő útvonal alapkövét. A nettó 15,8 milliárd forint értékű munkálatok már 2022 tavasza óta zajlottak. A projekt megvalósításáért felelős SOLTÚT Kft. megbízásában a Speciálterv Kft. készíti az 53. sz. főút, Soltvadkert elkerülő szakasz kiviteli, technológiai és megvalósulási terveit. A beruházó a NIF Zrt. jogutódjaként az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Ahogy arról korábban beszámoltunk a beruházásban Soltvadkert északi elkerülő szakaszán 5 db körforgalmú csomópont, 1 db külön szintű vasúti keresztezés, 1 db 0,8 kilométer hosszú bekötőút és 1 db kerékpáros aluljáró épül, valamint mobil csoportos ellenőrző pontok megvalósítása és élőhelyrekonstrukció is a projekt részét képezi.
A 8,8 kilométer hosszú nyomvonal külön szinten keresztezi a 150. számú Budapest–Kunszentmiklós-Tass– Kelebia vasútvonalat. A kétnyílású, háromtámaszú, előregyártott előfeszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó vasbeton pályalemezes híd felszerkezeti hossza 46,89 méter.
Soltvadkert közösségi oldalán olvasható bejegyzés szerint augusztus elején beemelték a felüljáró első elemeit. A tájékoztatás szerint a munkához kapcsolódó régészeti feltárások során számos leletet találnak a szakemberek, az építkezés azonban gőzerővel halad a teljes nyomvonalon.
Ahogy arról rendszeresen tudósítunk az elkerülő út építésével egyidőben zajlik a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése is. A közlekedőket az építkezés jelen fázisában nem akadályozza, zavartalan a forgalom úgy az 53-as, mint az 54-es utakon – olvasható a közlemény végén.
Nyolc éve dolgozik a KÉSZ Építő Zrt. legnagyobb projektjein a Székelyföldről származó Dombi László belsőépítészeti projektvezető. Munkája bár ritkán kerül reflektorfénybe, egy egész beruházás minőségét és megítélését határozhatja meg. Az áprilisi Hónap Mérnökével izgalmas életútjáról és változatos feladatairól is beszélgetünk.
Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról