Az elkerülő út megépítésével jelentősen csillapodik a település belterületi szakaszán az átmenő forgalom.
2022 októberében helyezték el a Soltvadkertet elkerülő útvonal alapkövét. A nettó 15,8 milliárd forint értékű munkálatok már 2022 tavasza óta zajlottak. A projekt megvalósításáért felelős SOLTÚT Kft. megbízásában a Speciálterv Kft. készíti az 53. sz. főút, Soltvadkert elkerülő szakasz kiviteli, technológiai és megvalósulási terveit. A beruházó a NIF Zrt. jogutódjaként az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Ahogy arról korábban beszámoltunk a beruházásban Soltvadkert északi elkerülő szakaszán 5 db körforgalmú csomópont, 1 db külön szintű vasúti keresztezés, 1 db 0,8 kilométer hosszú bekötőút és 1 db kerékpáros aluljáró épül, valamint mobil csoportos ellenőrző pontok megvalósítása és élőhelyrekonstrukció is a projekt részét képezi.
A 8,8 kilométer hosszú nyomvonal külön szinten keresztezi a 150. számú Budapest–Kunszentmiklós-Tass– Kelebia vasútvonalat. A kétnyílású, háromtámaszú, előregyártott előfeszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó vasbeton pályalemezes híd felszerkezeti hossza 46,89 méter.
Soltvadkert közösségi oldalán olvasható bejegyzés szerint augusztus elején beemelték a felüljáró első elemeit. A tájékoztatás szerint a munkához kapcsolódó régészeti feltárások során számos leletet találnak a szakemberek, az építkezés azonban gőzerővel halad a teljes nyomvonalon.
Ahogy arról rendszeresen tudósítunk az elkerülő út építésével egyidőben zajlik a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése is. A közlekedőket az építkezés jelen fázisában nem akadályozza, zavartalan a forgalom úgy az 53-as, mint az 54-es utakon – olvasható a közlemény végén.
Környezetbarát gyárral erősít a német ZF Chassis Modules.
A KÉSZ Csoport kivitelezi a Flex autóelektronikai fejlesztését, mely a ZalaZONE-nal együttműködésben valósul meg.