A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról, ugyanis a helyi médiumok csak elvétve kerülnek a kutatások fókuszába. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosít.
Pécsen és Kecskeméten is igen magas, 74 százalékos a helyi internetes portálok lefedettsége - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új tanulmányból. A Médiatanács elvégezte több rádiós frekvenciapályázat alaki vizsgálatát is, és nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságot rótt ki a Rádió 1 szolgáltatójára.
Az NMHH kommunikációs igazgatóságának közleményében azt írták, napirendre tűzte a Médiatanács a Budapest 98,0 MHz és a Budapest 89,5 MHz körzeti frekvenciák pályázataira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a Generációk Hangja Alapítványt és a Match Point Official Kft.-t, valamint alaki érvénytelenség miatt nem vette pályázati nyilvántartásba a Vibe FM Rádió Kft.-t; utóbbinál nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Radio Plus Kft.-t.
A grémium a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata keretében felvilágosítást kért a Médiahíd Kft.-től - tették hozzá.
Közölték azt is, hogy a Rádió 1 szolgáltatójára 1,45 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy novemberi adását - a szexualitást direkten tárgyaló beszélgetésrészletek ellenére - 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett reggel 6 órától sugározta.
A grémium figyelmeztette a Balaton Televíziót, mert tavaly októberben egy reklámot két alkalommal az azt megelőző, a törvény által előírt figyelemfelhívó, megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját arra, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményeinek.
A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról, ugyanis a helyi médiumok csak elvétve kerülnek a kutatások fókuszába. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosít. A felmérést a Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. tavaly novemberben végezte telefonon, 400-400 embert megkérdezve.
A dokumentumból kiderül, hogy mindkét városban erőteljesen visszaesett a helyi tévék nézettsége: míg az országos tévék napi elérése Pécsen 59 százalék, Kecskeméten pedig 62 százalék, addig a helyi adások napi elérésének aránypára 5 és 9 százalék csupán.
Az egész országot tekintve a tévé visszaesése csak a hírműsoroknál érzékelhető, így ez helyi, specifikus médiapiaci jelenség. A sajtó olvasottságának jelentős csökkenése azonban országos - és globális - trend: a megkérdezettek 58 és 55 százaléka sem országos, sem helyi napilapot nem olvas - írták.
Az NMHH kutatásának eredményei alapján hasonló a helyzet az internetes portálokkal, ahol mindkét városban 74 százalékos az elérésük (összeadva a heti és a napi eléréseket).
"Ehhez a médiapiaci helyzethez azonban nem társul közéleti aktivitás, és a megkérdezettek inkább az országos történéseket követik és nem a helyieket" - írták. Pécsen az emberek 34 százalékát érdeklik a lokális események, míg 49 százalékukat leginkább az országosak, ez az aránypár Kecskeméten 31 és 40 százalék. "A helyi média preferálását mindkét városban a helyi események iránti érdeklődés váltja ki" - áll a közleményben.
Axe, Rexona és Dove márkájú termékeket fognak előállítani Nyírbátorban.
Gépbemutató ünnepségen számoltak be a 800 milliárd forintos projekt eredményeiről: elkészültek a vágányok az állomások között a főváros határáig