A Hídépítő és a Mészáros által kivitelezett hidat hamarosan már birtokba veheti az utazóközönség.
Tegnap este sikeresen lezajlott a dísz és közvilágítás főpróbája az új Komáromi-hídnál. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Slovenská Správa Ciest (SSC) beruházásában épülő új komáromi Duna-híd kivitelezését a Hídépítő Zrt., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta H-M DUNAHÍD Konzorcium végzete el, kiemelt alvállalkozóként a Hódút Kft. bevonásával.
A fejlesztésben egy 600 méteres, egy pilonos, ferdekábeles átkelő épült meg a jelenleg is használt vasúti hídtól 170 méterre nyugatra.
A nettó 91,2 millió eurós projekt teljes költségének közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozza.
Legutóbb májusban számoltunk be a teljes befejezéshez közel álló híd aktuális folyamatairól, amikor sikeresen elvégezték a statikus és dinamikus próbaterhelést. A jelenlegi állás szerint a Komáromot Révkomárommal összekötő hídnál a kivitelezési munkákat teljesen befejezték. Napjainkban zajlanak a forgalomba helyezéshez szükséges magyar és szlovák hatósági eljárások.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.