Csökken a magyarországi menetidő az osztrák főváros felé; hazánk ebben az ciklusban 57 közlekedésfejlesztési projektjéhez 362 milliárdnyi CEF-támogatást nyert el.
Korszerűsítik a Budapest és Bécs közötti vasúti vonalat – adta hírül a portfolio.hu. A most futó uniós költségvetési időszak egyik utolsó Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) kiírásából több magyar érdekeltségű projekt nyert támogatást. A lap kiemelte közülük a Budapest-Bécs vasúti kapcsolat magyarországi fejlesztését.
A közel 19 milliárd forintos beruházásban Kelenföld és Hegyeshalom között
Az átjárhatóságot szolgáló beavatkozások nyomán a menetidő negyedórával csökkenthető, a menetrendi kínálat pedig bővíthető lesz az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé.
A CEF napokban lezárult pályázati körében 130 projekt jutott összesen 2,1 milliárd euró támogatáshoz.
A lap a további nyertes magyar fejlesztésekre is kitér:
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Magyarország ebben az uniós ciklusban 57 saját közlekedésfejlesztési projektjéhez nyert el összesen 362 milliárd forint CEF-támogatást.”
A 670 milliárd forint beruházási értékben megvalósuló fejlesztések közé tartozik az M15 és M70 gyorsforgalmi utak tavaly lezárult teljes négysávúsítása, vagy a Monostori híd nyáron befejeződő építése Komáromnál, a Duna felett. CEF-hozzájárulással zajlik a Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vasúti vonalszakaszok korszerűsítése is.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.