Az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt. által kivitelezett szakaszon 15,4 kilométeren zajlik a munka.
Lapunk rendszeresen beszámol az M85-ös fejleményeiről: a több szakaszban épülő autóútról legutóbb annak kapcsán írtunk, hogy a Sopron és az országhatár közötti szakaszon már megkezdték egy 780 méter hosszú alagút építését.
Most az ehhez a szakaszhoz közvetlenül kapcsolódó, már hosszabb ideje Csorna és Sopron között épülő ütemről érkeztek hírek. A két város közötti 57,45 kilométer kivitelezése az alábbi alprojektekben zajlik:
Nemrég az EuroAszfalt, SWIETELSKY és Betonútépítő kivitelezésében épülő II. szakaszon járt fotósunk, illetve kaptunk tájékoztatást a munkákról a beruházó NIF Zrt.-től. Itt a végéhez közeledik a nagytömegű földmunka (bevágásfejtés, illetve töltésépítés).
A pályaszerkezet építése is jó tempóban halad előre: mind a CKT alapréteg, mind pedig az aszfalt alap- és kötőrétegek kivitelezése is látványos eredményeket produkál.
A vízépítés területén a hossz- és keresztcsatornákon, illetve burkolt árkokon is dolgoznak. A hidak és egyéb műtárgyak munkái ütemterv szerint haladnak, több helyen már beemelték a hídgerendákat is, van, ahol pedig a szerkezetépítési szakaszban vannak a kivitelezők. A közműkiváltások elkészültek.
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.