A legjobbak legjobbjait díjazták a 31. Zrínyi Ilona Matematika verseny eredményhirdetésén. A Matematikában Tehetséges Gyerekekért Alapítvány már 31. alkalommal rendezte meg a megmérettetést. Bács-Kiskun megyében 12 város 19 iskolájában zajlott a megyei forduló közel 350 középiskolás résztvevővel.
31. alkalommal díjazták a matematikában tehetséges gyerekeket a Zrínyi Ilona Matematika Verseny megyei eredményhirdetésén. Az idei versenyen országos szinten több mint 56 ezer diák vett részt, közülük 14 ezren határon túli városokból. A péntek délutáni díjátadón a 45 legeredményesebb versenyzőt díjazták a Neumann János Egyetem GAMF Karának Bolyai János előadótermében.
A Zrínyi matematika versenyt 2–12. osztályosoknak szervezik meg. A legtöbben egyéniben lettek a legjobbak, de volt, aki társaival ért el kiváló eredményt.
– Minden megyében a legjobbakat hívjuk meg a megyei eredményhirdetésre, és közülük is a legjobbakat a Kecskeméten megrendezendő országos döntőre. Utóbbira majdnem 700 gyermek jön az országból és határainkon túlról – mondta el Nagy Tibor, a Matematikában Tehetséges Gyerekekért Alapítvány képviselője.
A diákokat és felkészítő tanáraikat dr. Fülöp Tamás, a Neumann János Egyetem rektora a verseny helyi szervezője, a Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola nevében köszöntötte. Elmondta, az egyetem egyik küldetése, hogy a tehetséges gyerekeket felkutassák és segítsenek nekik a későbbi pályaválasztás során.
– A Neumann János Egyetemen mindig is hangsúlyos terület volt a műszaki, matematikai képességek fejlesztése, és természetesen a pályaorientáció szempontjából nekünk feladatunk van a középiskolás és általános iskolás diákokkal kapcsolatban is – fogalmazott dr. Fülöp Tamás.
A díjátadón a legeredményesebb iskoláknak vándorkupát adtak át a szervezők. Illetve a rendezvény végén átadták a meghívókat a legtehetségesebb diákoknak az országos versenyre.
Projektvezetőjeként, több évtizedes tapasztalattal a háta mögött irányítja a veszprémi vár VEMÉV-SZER általi munkálatait Csehi Lóránt. A novemberi Hónap Mérnökét pályájáról, motivációiról és arról is kérdeztük, mi kell ahhoz, hogy valaki megtalálja a helyét építőmérnökként.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.