A vasútállomásnál létre jövő intermodális csomópontban egy gyalogos felüljárót is létre hoznak a Hunyadiváros eléréséhez.
A Közbeszerzési Hivatal honlapján megjelent a kecskeméti intermodális csomópont előkészítésére kiírt közbeszerzés. A beruházó NIF Zrt. hirdetményéből kiderül, a fejlesztés a város központi részén található vasútállomás területén és annak környékén valósul meg.
A projektet az indokolja, hogy Kecskeméten jelenleg három buszpályaudvar működik a város két különböző pontján, az átszállás a különböző közlekedési módok között időveszteséget okoz.
Az új központ az ütemezetten átalakuló autóbuszhálózat centruma is lesz.
A kiírás szerint a Széchenyi téri buszállomás megszűnik, akárcsak a Noszlopy Gáspár parkban a helyi és helyközi buszpályaudvar. Utóbbinak az elbontását és az újraépítését is meg kell tervezni: az új épületet új helyszínen a vasútállomás épületéhez közelebb kell kialakítani, mint az eddigi, Noszlopy téren lévőt.
A projekt keretében tervezendő, egy 150 méter hosszú vasút feletti kerékpáros és gyalogos közúti felüljáró a Hunyadiváros eléréséhez. Emellett egy új váróépületet is meg kell tervezni, mely a felüljáróhoz kapcsolódik. A peronokon ezen túl több, kisebb méretű, zárt várakozót is meg kell tervezni.
A buszok tárolását biztosító parkolókat (21 a helyközi és 16 a helyi járatok számára), illetve a buszpályaudvartól délre egy 200 férőhelyes új P+R parkolót is meg kell tervezni. Továbbá 25 férőhelyes üzemi parkoló, valamint 3 K+R és 3 taxi parkoló, valamint a kerékpárosok kiszolgálása érdekében 200 férőhelyes B+R parkoló is létesül.
Rövid bejáráson megmutatták a civil szervezetek képviselőinek és a sajtónak is az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti, megsüllyedt szakaszának helyreállítási munkálatait.
Milyen lett a Volvo ecseri, fenntartható központi telephelye és szervizközpontja? Erre a kérdésre kerestük a választ az Óbuda Group és a Volvo szakembereivel.