Talán még a gyárban sem számítottak akkora sikerre, mint amekkorát a Mercedes-Benz CLA négyajtós kompakt kupé és kombi produkált. Öt év alatt több mint 750 ezer példányt értékesítettek a Kecskeméten gyártott autókból.
Különösen fontos a gyár számára, hogy a vásárlók 70 százalékát más márkáktól csábították el. Hogy a jövőben is hasonlóan jól menjen a szekér, most alaposan továbbgondolták a konstrukciót. Egyfelől a formát vették sportosabbra, ebben a formatervezőknek segített az új padlólemez.
A korábbinál sokkal szélesebb lett a karosszéria és a nyomtáv is, ami atletikusabb arányokat eredményezett. Erre csak ráerősítettek a keskenyebb lámpákkal, a nagyobb felületekkel, a 16–19 colos felnikkel. A lépcsős hátú karosszéria 4688 milliméter hosszú, 48 milliméterrel növekedett. Az autó 1830 milliméter széles, 53 milliméterrel tesz túl az elődmodellen. A tükrökkel együtt mérve 33 milliméterrel keskenyebb, 1999 milliméteres lett a CLA. A magasság 1439 milliméter (2 milliméteres csökkenés), a tengelytávolság pedig 2729 (30 milliméteres növekedés).
Sokkal szélesebb lett a nyomtáv, az 1612 milliméter elöl 63 milliméteres, az 1602 milliméteres érték hátul 55 milliméteres bővülést jelent az előző generációhoz képest. Érdekes módon nem hosszában, hanem magasságában bővült a karosszéria, az első fejtér 17, a hátsó 3 milliméterrel nagyobb, miközben a hátsó lábtér 1 milliméterrel csökkent. Szélesebb és hosszabb lett a csomagtér, amelyet könnyebb megpakolni a szélesebb nyíláson át, azonban a befogadóképessége így is 10 literrel 460 literre csökkent.
A vezetőtámogató rendszerek az aktuális S-osztályból érkeznek, a részben autonóm vezetéshez szükséges érzékelők 500 méterre látnak előre, és a navigációs adatbázist is használják. Persze a legtöbbért felárat kell fizetni, ahogy a LED-es fényszórókért is. Alapáron halogén jár, majd a LED High Performance és a Multibeam LED következik.
A cikk a Világgazdaság január 22-i számában jelent meg
a cikk forrása: vg.hu
Gépbemutató ünnepségen számoltak be a 800 milliárd forintos projekt eredményeiről: elkészültek a vágányok az állomások között a főváros határáig
A most induló 1,1 milliárdos részprojektben a Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új jegykiadó automatát helyeznek üzembe.