2024.11.23, Szombat
Körbeért a kecskeméti elkerülő
Fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Körbeért a kecskeméti elkerülő

magyarepitok.hu

2018.12.14. 10:04

A Duna Aszfalt munkálataival befejeződtek a megyeszékhely északi oldalán az M5-öshöz csatlakozó 445-ös út munkálatai.

Régen várt fejlesztés ért célba Kecskeméten a 445-ös út 3,3 kilométeres szakaszának átadásával. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésével felépített 2x1 sávos útszakasz megteremti a folyamatosan fejlődő Kecskeméthez méltó infrastruktúrát.

 

 

Autópályahidat is építettek

A város elkerülőjét befejező pálya a 445-ös út részeként épült meg, melyet korábban szintén fejlesztettek már a Duna Aszfalt munkájával. A körgyűrűt ezen az útvonalon kívül még az 54-es és az M5-ös út teszi teljessé. A most átadott beruházás keretében egy különszintű csomópont született meg az elkerülő út és az M5 autópálya keresztezésében, ahol az autópálya felett egy kétnyílású híd is épült. Emellett összesen négy új körforgalmi csomópont is a pálya része lett.

 

A képre kattintva galéria nyílik.

A most lezárult építkezésről lapunkban legutóbb az autópályahíd gerendáinak beemelésekor számoltunk be, illetve TV-műsorunk stábja is nemrég a helyszínre látogatott.

 

 

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az eseményen tartott beszédében elmondta: a kormány kiemelten kezeli a közlekedési infrastruktúra fejlesztését.

A közútépítéseknek és -korszerűsítéseknek minden esetben a gazdasági növekedést, a versenyképesség fokozását és a munkahelyteremtést kell támogatnia

- mutatott rá.

 

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter

 

Hangsúlyozta: az állam alapvető célja a minőségi közúthálózat hiányzó elemeinek pótlása. A kormány arra vállalkozott, hogy a mindeddig csak 2x1 sávos utakon elérhető megyei jogú városokhoz 2x2 sávos főúti kapcsolatot építsen, illetve az autópályák és autóutak is mielőbb és minél több helyen elérjék az országhatárokat – derült ki szavaiból.

 

Az 52-es főút négysávosítása is várható

 

 

A tárcavezető emlékeztett arra is, hogy a most elkészült útvonal mellett az állam és Kecskemét 2015-ben megkötött megállapodása alapján építették fel a 445-ös út másik, szintén 2015-ben átadott szakaszát is. A beruházásoknak köszönhetően 2500 teherautó zajszennyezésétől és balesetveszélyétől szabadulhat meg a város – fejtette ki.

"Kecskemét a térsége az elmúlt korszakban meghatározó szereplője lett Magyarország gazdasági, ipari és exporttevékenységének. Úgy illik, hogy a közúti kapcsolatok számát és minőségét ehhez a szerepvállaláshoz méltó módon növeljük."

- hangsúlyozta a miniszter. Ennek megfelelően az 52-es főút lakott területi szakaszának 2x2 sávosá fejlesztése tervezési fázisban van - tette hozzá. Emlékeztetett még

  • a déli iparterületet és így a bővülő Mercedes-gyárat is bekötű Barényi Béla út fejlesztésére,
  • az 54-es zámú főút az M5-ös és az 5-ös főút közötti szakaszának jelenleg is zajló négysávosítására (a munkálatokat itt is a Duna Aszfalt végzi el)
  • és a Kecskemét elkerülő-Nagykőrös útszakasz előkészítés alatt álló fejlesztésére is.

 

Kecskemét az ország új közlekedési csomópontja lehet

 

 

A tárcavezető szavaiból kiderült:

Hosszabb távon könnyen előfordulhat, hogy a Dunától keletre Kecskemét lesz az első hazai nagyváros, mely észak-déli és kelet-nyugati gyorsforgalmi kapcsolattal rendelkezik majd, az M5-ös autópálya, a kivitelezés alatt álló M44-es és a fejlesztés alatt álló M8-as autóút kereszteződési pontjaként.

 

Régi álom vált valóra

 

Zombor Gábor parlamenti képviselő felszólalásában hangsúlyozta: rendkívüli beruházások történnek.

A város és a környező települései régi álma volt, hogy megépüljön a körgyűrű

- emelte ki. Ennek elkészülte ipari és gazdasági szempontból is nagy előrelépést jelentett – mutatott rá. Zombor Gábor is hangsúlyozta az déli elkerülő jelenleg zajló négysávúsításának jelentőségét is, majd elmondta: a reményei szerint akár nyári átadásra is sor kerülhet.

 

Nem csak Kecskemétnek hasznos a körgyűrű

A szintén megszólaló Salacz László képviselő hangsúloyzta: a most befejezett körgyűrű a Felső-Kiskunság lakóinak is hasznos lesz.

 

 

Végezetül Juhász Zoltán, a NIF útépítési igazgató-helyettese kifejtette: az állami útépítőnek is fontos mérföldkő a kecskeméti elkerülő befejezése. A vezető megköszönte mind a kivitelező Duna Aszfaltnak, mind pedig a NIF munkatársainak is a sikeres munkát.

Galéria

KecskemétNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)AktuálisDuna Aszfalt Kft.útépítés445-ös útM5-ös