Elsősorban a minőségre helyezik a hangsúlyt, szlogenjük is így hangzik: Életcélunk az egészség!
A 2017-es év sportitalának gyártója, az R-Water Kft. 1993. óta foglalkozik üdítőital, palackozott víz, ásványvíz gyártásával. Az elmúlt majd két évtized alatt szerezték meg azt a fajta szakmai tudást, mely azóta is folyamatos innovációik alapja, és amely már többször is átsegítette vállalkozásukat a nehézségeken.
Hogy mennyire jó és minőségi munkát végeznek, jól tükrözi az is, hogy 2017.11.28-án, a Fitbalance díjátadó gálán termékük, az Absolute Live elnyerte az év sportitala címet. A kezdetekről, termékeikről, sikereikről és folyamatban lévő fejlesztéseikről kérdeztem az akasztói származású Nagy Ervint, az R-Water Kft. tulajdonosát, ügyvezetőjét.
Hogyan indult a vállalkozás?
1993-ban indult ez a vállalkozás egyéni vállalkozásként. 2 literes szénsavas üdítőital gyártással, gyors növekedéssel. A termelés és az értékesítés volumene a 95-97-s évet leszámítva komoly dinamikával fejlődött, de a 2000-s évek elején a kiskereskedelem komoly változáson ment keresztül, mivel megjelentek a RETAIL hálózatok, mint a Tesco, Auchan, stb. Mivel nem tudtunk nagy volumenben gyártani, ezért két év Penny Market és egy év Lidl beszállítás után újra egy komoly visszaesésünk volt.
Ekkor már feleségemmel Nagy-Parádi Timivel ketten vittük a vállalkozást és 2004-ben azon gondolkodtunk, hogy mi legyen a következő évek stratégiája. Működő cég volt de elavult portfólióval és bár nem volt veszteséges, de csak annyit termelt, amiből komoly fejlesztést nem lehetett volna megvalósítani. Abban az időszakban, sokat böngésztem az internetet és figyelmes lettem egy amerikai oldalon, egy olyan statisztikára, amely azt mutatta ki, hogy a 2000- es évek elejétől Amerikában a funkcionális üdítőitalok, – ami, mint fogalom ott már akkor létezett, itthon még a mai napig nincs hivatalosan- 2 számjegyű növekedést produkálnak évről évre. Ezzel szemben azok a szénsavas üdítők, amiben mi éppen akkor utaztunk, pont az ellenkezőjét, csökkenést mutattak. Még az ásványvíz is csak ilyen
3-5%-ot tudott bővülni a világpiacon, míg ezek a funkcionális italok 15-17%-ot tudtak növekedni éves szinten. Az akkor már tulajdonunkban lévő eszközök, nagyjából alkalmasak voltak arra, hogy komolyan foglalkozzunk a funkcionális italokkal, már csak az volt a kérdés, hogy milyen terméket csináljunk. Az energiaital piacba nem akartunk belépni, a már akkor is nagyszámú szereplők miatt, jött hát a sportital gyártás ötlete. Rendszeresen sportolunk mi magunk is, így hát láttuk azt is, hogy a piacon lévő termékeknek milyen hibáik vannak. Mi ezekre a hibákra építettük a koncepciónkat és hoztunk egy merőben mást, nem akartuk ugyanazt letenni az asztalra. Nyilván a tömegtermékek értékesítése kapcsán már volt annyi tapasztalatunk, hogy ennek is csak háború lenne a vége és mi ebbe nem akartunk belemenni.
Mesélnél egy kicsit a termékeitekről?
2008-ban indult el gyakorlatilag a sportitalok gyártása. Ki kellett dolgoznunk egy új koncepciót az értékesítésre is, hisz akkoriban még a kereskedelmi csatornáink is teljesen másra voltak pozícionálva. Egy szénsavas üdítőitalnak és egy magasabb kvalitású funkcionális sportitalnak nem ugyanaz a piaca és nem is ugyanazokon a csatornákon lehet értékesíteni. Ezeket az új csatornákat kellett felfedeznünk és meggyőznünk őket arról, hogy érdemes velünk foglalkozni; nem kis munka volt. Érdemes tudni, hogy ekkor a piacon messze felárazott, egy kaptafára készülő, az egészséges táplálkozás alapjaitól távol álló termékeket készítettek. Mi ezeket a hibákat vettük sorra és alakítottuk úgy a termékeinket, hogy ezeket az alapelveket betartsuk. Mi nem használunk színezéket, se cukrot, termékeink energiaszegények. Amikor először mutattuk be funkcionális sportitalainkat, furcsán néztek ránk a piac szereplői.. Többek között a következő kritikákat kaptuk:hypos üveg, vegyszeres flakon, tejesüveg. Mit akarunk mi ezzel a fedett fehér üveggel?
Ez utóbbihoz tudni kell, hogy az L-Carnitine fény hatására megbarnul, tehát ha egy termék színezékmentes, átlátszó üvegben van és van benne még L-Carnitine is az minden bizonnyal furcsa színt vesz fel, ezért volt a fedett fehér palack a koncepció része. Sok szerencse és pár ismerős és barát segítsége, jóindulata is kellett ahhoz, hogy az Absolute Live család teret nyerjen a piacon. Nekik ezúton is köszönöm!
Ma pedig már ott tartunk, hogy mi lettünk az év sportitala. Piacvezetők vagyunk de van még olyan kereskedelmi csatorna, amit nem érünk el, de a konkrét felhasználási helyek és felhasználási személyek számának tekintetében a legtöbb értékesítési ponttal mi rendelkezünk. És még sok van bennünk, hogy tudjunk újat csinálni, tudjunk jobbat csinálni!
Gondolkodtok új projekten, beruházáson?
2008. óta rengeteg innovációt tettünk még bele funkcionális termékeinkbe.
Az alapkoncepció változatlan maradt. A sikerességét – hogy annak idején milyen jól kitaláltuk- az is mutatja, hogy a konkurens cégek a mi irányunkba kezdték el fejleszteni termékeiket. Ez egyébként lépten-nyomon tetten érhető, ami engem végtelen büszkeséggel tölt el, pláne annak fényében, hogy legelején mennyire nem értették a termékeink koncepcióját és nem látták benne a fantáziát. Gondolok itt az 1 literes kiszerelésre, hogy nem átlátszó a flakon, arra, hogy cukormentesek a termékeink és sorolhatnám még. Ezekkel gyakorlatilag mi lettünk a termékkörön belül a TREND meghatározói.
Időnként különböző tanulmányokban jelenik meg cégünk, meetingeken és brainstormingokon is szóba kerülünk, mint jó példa, szóval megint csak azt tudom mondani, hogy büszkék vagyunk magunkra. Ennek is köszönhetően beszállítói oldalon rendszeresen kínálnak minket új fejlesztésekkel. Ezeket mi nyilván rendre kipróbáljuk, és ha működik a dolog, akkor termék lesz belőle. Volt már jó pár olyan fejlesztésünk, amivel mindig oda tudunk kerülni a leginnovatívabb listák élére is, hisz először mi készítettünk BCAA-s, arginines és ornitines italt. Ezeket a termékeket elsődlegesen mi hoztuk be a liquid piacra. Körülbelül itt tartunk most és jelenleg is van bevezetés előtt álló fejlesztésünk.
Jelenlegi gyártóhelyünket kinőttük és elsősorban a gyártás minőségén szeretnénk javítani, mintsem a volumenén. Ehhez mi megrendeltünk egy teljesen új gépsort, ami technológiában messze felülmúlja a mostani technológiát. Az új gépsort nem lehet ebben az épületegyüttesben elhelyezni, ezért úgy döntöttünk, hogy telephelyet váltunk. Most ez a beruházás van folyamatban. Nagyon optimális lesz a váltás, elsősorban minőségbiztosítási oldalról várható változás, illetve mivel zöldmezős beruházásban építjük az új telephelyet ezért nyilván az infrastruktúrát és az épületet is úgy alakítjuk ki, hogy a gyártókapacitásnak leginkább megfeleljen. Azt gondolom, hogy jövő nyárra elkészülhet az új csarnok és attól kezdve egy magasabb szinten tudunk majd gyártani.
Hogyan lehet ezt a sok feladatot összefogni, koordinálni?
Extrán kell teljesíteni, nyilván nekem, nekünk is. Napi 10-12 óra munka, ha kell este 7-8 óra körül is felveszem még a telefont és mindemellett nagyon jó munkatársaink vannak, akiknek sokat köszönhetünk.
Ez az első díjatok, amit a napokban átvehettetek vagy büszkélkedhettek egyéb díjakkal is?
Díjat kaptunk már, például a CSAOSZ-tól, ( Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetségtől) a Power Fruit termékcsaládunkra, az „Év innovatív csomagolása” díjat. Ezeken kívül maga a vállalkozás kapott már Akasztó Község Önkormányzatától egy
„Az első 5 legnagyobb adóbefizetője a községnek” elismerést, amire megint csak azt mondom, hogy egy nagyon jó eredmény ahhoz képest, hogy mi csak egy termékkör köré csoportosuló árukínálattal dolgozunk, – mindössze 25 fővel- együtt azon, hogy még sikeresebbé tegyük ezt a vállalkozást.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.