Hírös.Index logo
Főrovatok
Mellékletek
h i r d e t é s
Alrovatok
design-top
Alrovatok

Hírlevél
Adja meg e-mail címét:

h i r d e t é s

Fogyasztásukkal elkerülhető a szindróma

hirtv.hu hirtv.hu 2011.03.16. 11:03:00

A B-vitaminban gazdag étrendet követő nők esetében kisebb a valószínűsége a premenstruációs szindróma kialakulásának - hívták fel a figyelmet a szakemberek.

h i r d e t é s
Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerint azok a nők, akik például spenótban és teljes kiőrlésű gabonákban gazdag étrendet követnek 25 százalékkal kisebb valószínűséggel szenvednek a premenstruációs szindróma (PMS) kellemetlenségeitől. A táplálék-kiegészítőkből nyert B-vitaminok esetében azonban nem érvényes ugyanez a jótékony hatás.

Vizsgálták az étkezési szokásokat

A szakemberek több mint háromezer nő étkezési szokásait vizsgálták meg, akik tíz év alatt három táplálkozási kérdőívet töltöttek ki. Ez idő alatt nagyjából 1050 résztvevőnél jelentkeztek a PMS enyhébb, illetve súlyosabb tünetei, köztük a szorongás, depresszió, ingerlékenység, hasi fájdalom, kimerültség és puffadás.

A szakemberek a B-vitaminok közé tartozó tiamin és riboflavin hatásaira koncentráltak a vizsgálat során. Az eredmények azonban nem azt jelentik, hogy kifejezetten ez a két vitamin felelős a PMS kialakulásának megakadályozásáért, hanem például előfordulhat, hogy azok a nők, akik többek szoktak fogyasztani ezekből a vitaminokból, olyan más szokásokkal, illetve sajátosságokkal is rendelkeznek, amelyek hozzájárulnak a tünetek megelőzéséhez.

Azoknak, akik szeretnék elkerülni a PMS tüneteket „talán érdemes lenne megvizsgálniuk az étrendjüket, hogy vajon elegendő tiaminban és riboflavinban gazdag élelmiszert esznek-e naponta” - hangsúlyozta Elizabeth Bertone-Johnson, a tanulmány társszerzője, a Massachusettsi Egyetem közegészségügyi társprofesszora. Hozzátette: a PMS kockázatának csökkentésére jó alternatíva lehet az étrend átalakítása, főleg a gyakran költséges és mellékhatásokat okozó egyéb kezelési módokkal szemben.

Nagyjából két-három kisebb csészényi teljes kiőrlésű gabona, háromnegyed bögrényi száraz bab, vagy 85 gramm vörös hús már fedezi az ajánlott napi tiamin bevitelt - mondta a szakember. Nagyjából egy vagy két csészényi gabona, vagy 85 grammnyi marhamáj pedig elegendő a riboflavin szükségletek fedezésére.

A szakemberek most először vizsgálták meg a premenstruációs szindróma kialakulása és a tápanyagok közötti összefüggéseket - árulta el Ellen Freeman, a philadelphiai Pennsylvania Egyetem szülész-nőgyógyászati és pszichiátriai professzora. (da)

 

h i r d e t é s

 

h i r d e t é s







design-bottom
design-top
design-bottom
design-top
Kecskemét Baja Kiskőrös Kiskunhalas Kiskunmajsa Nagykőrös Galéria Soltvadkert
Bácsalmás Kalocsa Kiskunfélegyháza Kunszentmiklós Lajosmizse Tiszakécske És a többi...

p a r t n e r e i n k

01fokusztakarek 02_opticon adrenalin dunaaszfalt frittmann malom malom_mozi mti royalsekt szentkiralyi
design-bottom
© 2001-2012 Hírös.Index