2024.04.25, Csütörtök

Polgár Tibor (35) – Four Points by Sheraton Kecskemét

2013.03.08. 05:01

Frittmann-t szeretne a ház borának a május 6-án nyíló új kecskeméti négycsillagos Four Points by Sheraton szálloda. A KÉSZ üzletágvezetője egyelőre a szállodavezető. Kicsit belenéztünk a KÉSZ tarsolyába a bajai Polgár Tibor üzletágvezetővel:

Hirdetés

Ki Ön?



Fél éve dolgozom a KÉSZ-nél, a feladatom nem csak a szállodának a bevezetése, hanem egy üzletágnak az építése. Ez azt jelenti, hogy a KÉSZ-nek most alakult egy új divíziója, ami a sport, vendéglátás, szálloda, turizmust foglalja magába. Ebbe beletartozik a szegedi Soleil Hotelünk, a kecskeméti Four Points by Sheraton Hotel, van egy Magyar Ízek Kereskedelemi Szövetsége nevű cégünk, ami a magyar ízek, vendéglátás a kézműves termékek fejlesztését és összehozását célozza meg. Továbbá van egy kis sport részlegünk a szegedi Labdarugó Akadémia, és ezek mellett van számos olyan fejlesztésünk, ami vendéglátás és szállodaiparban zajlik. Van például Ukrajnában egy szállodánk, van Horvátországban turisztikai érdekeltségünk. Ezeket mind itt próbálom összefogni.

Ez jogilag miként néz ki?

Van egy holding, amelyben vannak üzletágak, amelyek közül egyért én vagyok a felelős. Az üzletágon belül vannak önálló jogi személyiséggel rendelkező cégek, amelyek közül például egy a kecskeméti szálloda üzemeltetéséért felel.

Miért van akkor Kecskeméten?

Amíg ez be nem indul, addig operatív módon veszek részt a feladatok elvégzésében, hiszen rengeteg a teendő a szálloda megnyitását megelőzően.

Ki lesz a kecskeméti szálloda végleges vezetője?

Alapvetően abban gondolkodunk, hogy később egy üzemeltetési vezető lesz az, aki ezt operatív működteti, de a szakmai kontrollt megtartom magamnak.

Honnan érkezett?

Bajai vagyok, az elmúlt hét évet a Balatontourist vezérigazgatójaként töltöttem, ahol  18 egységet üzemeltettünk a Balaton körül. Azt megelőzően a Danubiusnál dolgoztam Hilton szállodában sales menedzserként – én nyitottam a Thermal Hotel Visegrádot - azt megelőzően pedig a MOL Hotel’s-nél kezdtem a pályám 21 évesen, mint szállodavezető.

A kecskeméti projektnek mi a célja?

Tömören megfogalmazva a kecskeméti projekt célja, hogy Magyarország legjobb vidéki konferencia szállodája szeretnénk lenni.



… csak szerényen!!!

Igen ez a cél, hiszen a realitásnál maradva, ha azt nézem az elmúlt négy évben nem igazán épült ilyen jellegű új szálloda az országban, olyan szálloda, pedig ami ilyen komplex szolgáltatásokkal bír szinte egyáltalán nem. Így azt mondom, hogy ez egy reális cél. Ehhez meg kell találni a megfelelő személyzetet és mindezt a kecskeméti igényszinthez hozzá kell igazítani, ami eddig hiánycikk volt szerintünk a piacon.

Kecskeméti igényszinthez igazítani – ez mit jelent?

Én azt gondolom, hogy van igény egy minőségi szálláshelyre Kecskeméten. Ezt már kívánta a város, a régió.

Megérett a megy?

Mondhatjuk igen, de látva a Mercedes-t és a város fejlesztését, hogy mik vannak tervben, mik hogyan alakultak, azt gondoljuk, hogy itt van az ideje, hogy egy elismert nemzetközi márkájú szálloda megjelenjen a piacon.

Milyen filozófiák mentén történik a személyzet kiválasztása, cél-e például, hogy lehetőleg helyi munkaerőt vegyenek fel?

Ez a munkaerő kérdése egy nagyon nehéz dolog, mert egyrészt azt mondjuk, hogy szeretnénk szakképzett munkaerőt, hogy a megfelelő minőséget tudjuk produkálni, ugyanakkor szeretnénk helyi munkaerőt, ugyanakkor attitűdöt keresünk nem szakértelmet.mosolygós embereket keresünk, és ezeknek az együttállása nem könnyű feladat.



A törökországi szállodákban például a kvázi téli időszakban a földeken dolgozó fiúk-lányok nyaranta tömegesen mosolyogva, nagyon szerethetően felszolgálót játszanak az antalya-i 4-5 csillagos klubszállodákban. Ilyenre gondol az attitűd alatt?

Én is jártam Törökországban és a világ más szállodáihoz képes a török vendéglátás szerintem non plusz ultra. Ők ezt nagyon megtanulták.

… persze a főként orosz tulajdonosok határozottsága kellett hozzá. Itt is ilyen kemény lesz a vezetés?

Igen az orosz befektetők számára egy aranybánya Antalya. Mi is mosolygós embereket és magas színvonalaú szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani.

Mosolygós alkalmazotthoz pénz kell és nagyon jó csapat…

Ez az egyik problémája a magyar szállodaiparnak, ami abból fakad, hogy az átlagárak és a jövedelmezőség is drasztikusan csökkent az elmúlt években, így  kényszerű létszámleépítések miatt gyakran két ember munkáját végzi egy ember, így nehéz mosolyogni. Ez egy nagyon komplex dolog, de azt gondolom, hogy ennek ellenére a mi házunkba dolgozni egyrészt presztízs lesz, másrészt azt gondolom, hogy egy szakmai színvonal, és látva a kialakuló csapatot azt mondom, hogy tényleg sikere kulcsa lesz ennek a háznak a személyzet.

Az eddig megjelent tartalmak alapján bár nagyon professzionális, de egyáltalán nem szerethető egyelőre a szállodájuk, Ön miként látja?

Ezen dolgozunk. Vannak brand-kommunikációs szabályok, amelyek köteleznek bennünket, de ezért szeretnénk, ha megnéznének bennünket, mert itt mosolygós emberekkel és kiváló szolgáltatásokkal készülünk.

Klubszállodát építenek?

Alapvetően nem, hiszen ez a jelleg az üdülő szállodáké. Mi a terveinkben 70 %-ban az üzleti turizmusra építünk, a hétközbeni üzletemberekre és konferenciákra. A május-júniusi előfoglalásaink is ezt igazolják vissza. Ebben biztosan benne van a kíváncsiság is, hogy egy új szálloda nyit és ezzel egy új márka jön az országba és ez biztosan az első években meghatározó lesz, ezért csak később lesz izgalmas, hogy milyen benyomásokat leszünk képesek okozni az elején, maradva például a mosolynál…egyszer van első benyomás…

A Hotel Stars Union adja a szállodáknak a csillagos besorolást, Önök is besoroltatják a szállodát?

A brand-elt szállodák között manapság elterjedőben van, hogy nem csillagoz, mert ő a Hilton, vagy  Sheraton például, de nálunk, mivel a hazai turistáknak ez fontos besoroltatjuk négycsillagosra a szállodát.

Mit kell tudni az étteremről?

A Szegeden bevezetett bistro, vine-bar, restaurant-ból képeztünk egy mozaikszót a Bristorante-t. Ennek a lényege, hogy gyorsan könnyeden lehet étkezni, nem egy százoldalas étlapról kell választani, hanem egy gyorsan forgó étlapról, ami akár kéthetente, havonta cserélődik.

 Itt mindig friss alapanyagokból készülnek az ételek, például most térképezzük fel a térség beszállítóit. Kézműves készítményeket szeretnénk behozni a tökmagolajtól kezdve minden régiójából az országnak, amelyek extrák, de szeretnénk a kecskeméti termékeket is megjelentetni. A barackot szeretnénk megjeleníteni elsősorban, ami a térség tradicionális gyümölcse, de most keressüka régióból a ház borát és ásványvizét is.

Lakossági bejárást terveznek, ez alatt mit kell érteni?

Meghirdetünk nyílt napokat és egyszerűen be lehet jönni, meg lehet nézni, hiszen a városban élők egy ideje látják, hogy itt épül valami, mára sokan tudják, hogy egy elegáns szálloda, így azért, hogy a helyiek is kézzelfogható tapasztalatot szerezhessenek, és azokat jól megvitathassák. Ezért találtuk ki a nyílt napok programot.

Milyen problémáktól tart, vagy mire számít?



 Sok feladatot kell megoldani a nyitás kapcsán, ez világos, ami talán kissé nehézkesnek tűnik most a szakképzett  személyzet megtalálása lesz. Eddig ezer jelentkezést kaptunk a 43 helyünkre, amiből a legnagyobb részarány sajnos a szakképzetlen munkaerő.