2024.05.02, Csütörtök

Nagy erőkkel épül az északi elkerülő Kecskeméten

2014.04.22. 13:51

2013. novemberében helyezték el a több mint 10 éve tervezgetett északi elkerülő alapkövét Kecskeméten és máris hatalmas formázott földhalmok emelkednek ki Kecskemétet Cegléddel összekötő út mellett.

Hirdetés

Októberben megkezdődött a 445. sz. Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút közötti szakasz építése. Az új nyomvonalon épülő, 2x1 sávos út alapkövét hétfő délelőtt Szíjjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, dr. Zombor Gábor, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere, valamint Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója helyezték el. A 2015 nyarán használatba álló útszakasz kivitelezést a Duna Aszfalt Kft. végzi, nettó 13.595.146.613 forint értékben.


A 10,3 km hosszú elkerülő fejlesztése két ütemben valósul meg 5,2 km hosszan a 441. sz. főút - 5.sz. főút között, illetve 5,1 km hosszan a 44. sz. főút - 441. sz. főút között. A szakaszon hét darab csomópont épül: két darab külön-szintű, három darab körforgalom, két darab hagyományos balra felálló sávos csomópont, három felüljáró, kér darab aluljáró és egy vadátjáró.

A kivitelezés megkezdéséhez szükséges előkészítő földmunkák az 5. sz. főút és a 441. sz. főút között humuszolással, fakivágással, valamint épületbontásokkal október közepén megkezdődtek. Novemberben egyes szakaszokon vízelvezető átereszek építése is megkezdődik. A kivitelezés idén az 5. sz. főút és a Hegedűs köz közelében folyik, jövő tavasszal pedig már a teljes szakaszon.

A projekt keretében a 44. sz. főúton a Mészöly Gyula úti jelzőlámpás csomópont körforgalommá válik, majd - a régi Békéscsabai u. körforgalomban történő keresztezésével halad tovább és a Kafka Margit utcát szintbeni csomóponttal keresztezi - a 441. sz. főút feletti részt egy körforgalommal kombinált különszintű csomópontban éri el. A Cegléd-Szegedi vasútvonal felett - majd a Talfája köz alatt- Vacsi köznél szintbeni csomóponttal keresztez és a Hegedűs köz alatt elhaladva éri el az 5. sz. főút különszintű csomópontot új nyomvonalon, 2x1 sávos útszakaszként. Az elkerülő összesen 9,2 km hosszúságban párhuzamos és keresztező szervizút hálózat kiépítéssel és kerékpárút korrekcióvaal épül meg.

A beruházás során kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre; egy km hosszan vadvédő kerítést, 2,5 km hosszan zajvédő falat létesítenek, valamint 125.000 darab fát ültetnek és 16.900 m2-en erdősítenek.

- Az elkerülő megépítésével az 5. sz. és a 44. sz. főút tranzitforgalma jelentősen csökkeni fog - hangsúlyozta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője. - Ezáltal javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak. Forgalomkorlátozással idén a kecskemétieknek nem kell számolniuk.


Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében úniós forrás segítségével megépülő Kecskemét északi elkerülő várhatóan 2015 nyarára készül el.