2024.04.26, Péntek

A második kecskeméti Vendéglátós Bálról

2014.02.03. 15:13

A fergeteges báli szezonban igazán nehéz egy-egy szakmának, közösségnek elérnie azt, hogy sajtóbeszámoló készüljön a rendezvényéről, viszont a kecskeméti vendéglátói bálról mégis érdemes pár szót ejteni, hiszen a résztvevők nélkül vélhetően egyáltalán nem beszélhetnénk báli szezonról Kecskeméten.

Hirdetés

Ahogyan azt már a kecskemétiek megszokhatták ebben a városban semmi sem vádolható megszokottsággal, hiszen itt a barack helyén Mercedes nő, a válság helyén munkahelyek, a hiány helyén pedig szállodák. Talán azzal magyarázható a kecskemétiek általános sikere, hogy könnyed életszeretetükkel képesek átlépni mások számára leküzdhetetlennek tűnő akadályokat.


(Az est háziasszonya Égi Lilla igazgató)


Magának az első és immár a második Kecskeméti Vendéglátós Bálnak is a helyet adó Granada Konferencia, Wellness és SportHotel**** egy jó példa a kecskeméti különlegességre, hiszen közismert, hogy annak a tulajdonosa Bárdi Sándorné egyébként a város és a térség több évtizede elismert pénzügyi és könyvvizsgáló társaságnak a vezetője. Mégis az ő energikussága kellett hozzá, hogy ebben az egyre fejlődő kecskeméti turisztikában, a helyét kereső vendéglátói iparosokat összefogja és velük együtt egy közös ünnepet a Kecskeméti Vendéglátósok Bálját megszervezze.

Még 2013-ban amikor az első bálra sorkerült, sokan kétkedve figyelték a pénzügyi területen mérvadó véleményeiről ismert vállalkozót, viszont vasárnap este amikor a közel 200 fős ünnepségre ismét összegyűltek a vendégek már mindenki számára bizonyítottá vált, hogy a kecskeméti vendéglátósok össze tudnak és össze akarnak fogni.

Az összefogás erejét mi sem bizonyítja jobban, mint az est fő támogatójának a Jégszilánk Kft ügyvezetőjének, Gara Mihálynak a rövid előadása, amelyben a vendéglátó-ipari beszállító az üzleti eredményeit mutatta be tömören. Gara Mihály előadásából kiderült, hogy a húsz éves vállalkozás 2012-ben 1,6 milliárd forintos árbevételét 2013-ban 700 millió forinttal tudta felülmúlni, így átlépték a bűvös kétmilliárdos határt, de az ambíciójuk töretlen és 2014-ben a terveik alapján a három milliárd forintos forgalmat tűzték ki célul. (Márpedig, ha ők fejlődnek, akkor velük együtt a térség gasztronómiája is fejlődik – szerk.)


(Gara Mihály a Jégszilánk Kft ügyvezetője)

Meg kell említeni továbbá a kecskeméti vendéglátósok szakmájukkal szembeni alázatoz is, hiszen báli ünnepséget jobb helyeken szombatonként tartanak, viszont miután a térség különböző báljait a vendéglátósok tartják, így ők logikusan, csak vasárnap tudnak ünnepséget tartani.

A zártkörű szakmai bál megrendezését a Jégszilánkon túl a Matusz-Vad;  a Metró Áruház, a  Fornetti, a   Kiskunfélegyházi Tej, a Bíró Ferenc és Ferencné vállalkozók, a Coca-Cola, a  Hansa, a         Panyolai és a Liquid Gold Kft támogatta. Továbbá az est kizárólagos pezsgős támogatója a Royalsekt Zrt volt, aki Szent István pezsgővel támogatta az esemény, illetve meg kell említeni a kiskőrösi Szentpéteri borpincét, aki egész este borkóstolóval kényeztette a vendégeket.



A bál az idén is kizárólag a beszállítók támogatásából jött létre, így a vendéglátósok a régi személyes ismeretségek felfrissítésén túl ismét bepillantást nyerhettek a rendezvényszervezés, a gasztronómia és a vendéglátás csínját-bínját fejlesztő iparosok kulisszatitkaiba is. Mi több mint ahogyan az a tombola után bebizonyosodott a vendéglátósaink nem csak mulattatni, hanem az egész táncteret megtöltve mulatni is képesek…