2024.04.25, Csütörtök

Új kormányablak nyílt Solton

2015.10.07. 06:17

Font Sándor országgyűlési képviselő, Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és Kalmár Pál, Solt város polgármestere 2015. október 6-án adta át a kalocsai járás második, új típusú, az okmányirodai szolgáltatásokat is ellátó kormányablakát, az eseményen együtt vágták át a Kormányablak megnyitását jelképező nemzetiszínű szalagot.

Hirdetés

A  megye járási hivatalainak vezetőit, a solti társadalmi szervezetek és egyházak képviselőit,  a kormánytisztviselőket elsőként Kovács Ernő kormánymegbízott köszöntötte, aki elmondta:  múlt év  márciusában Kalocsán nyílt a megye első kormányablaka, a kalocsai járás második kormányablakának, a  soltinak a megnyitása annak az átadás-sorozatnak a része, melynek kertében idén 10 új kormányablak nyílik Bács-Kiskun Megyében. Október végétől így már a megye 14 településén, összesen 15 helyszínen, úgynevezett új típusú integrált ügyfélfogadási térben fogadják és szolgálják ki az ügyfeleket a  kormányhivatal munkatársai. Mint elhangzott, a solti  kormányablak átadásával kerek számhoz érkeztek, országosan a 160. kormányablak kezdte meg működését a mai naptól. Ebből az alkalomból a kormánymegbízott Baltay Tímea helyettes államtitkár üdvözletét is tolmácsolta, aki sok sikert kívánt a megye további kormányablakainak megnyitásához.

Kovács Ernő arra is rámutatott, hogy a kormányhivatal az új kormányablakok  megnyitásával  nagy lépést tesz  a közigazgatás korszerűsítése cél megvalósítása érdekében,  az ügyintézés során immár Solt vonzáskörzetében is korszerű,  érdemi   szolgáltatást tudnak nyújtani. Az ügyek intézéséhez  már nem kell az ügyfeleknek   több hivatalt felkeresniük, elég elmenni a kormányablakba, ahol udvarias és gyors kiszolgálás mellett, egy helyen intézhetik ügyeiket.  Amennyiben  az adott ügytípus még nem intézhető a kormányablaknál,  az ügyfél egyértelmű útbaigazítást kaphat.

 

Kovács Ernő kormánymegbízott mindazok munkáját megköszönte, akik részt vettek a kormányablak kialakításában, külön kiemelte  Kalmár Pál, Solt  város  polgármestere hatékony segítségét.

 

 

Font Sándor, a térség országgyűlési képviselője elismerését fejezte ki a Kormányablakok, így a solti kormányablak kialakításában részt vevőknek és annak a véleményének adott hangot, hogy a járási hivatali rendszer kialakítása beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A képviselő   az itt élők komfortérzetének javítása, a  környék gazdaságának fejlődése szempontjából  is fontos tényezőként  értékelte az új kormányablakot, hiszen a gyors és szakszerű ügyintézés nagy segítségére lesz  a  már működő, vagy a jövőben alakuló vállalkozásoknak is. Mint emlékeztetett, a solti kormányablak  megnyitása mellett Kiskőrösön az elmúlt pénteken, majd Topmán, Jánoshalmán, Bácsalmáson, Kunszentmiklóson, Tiszakécskén, Kiskunfélegyházán, és a már meglévőn  túl további  egy kormányablak nyílik majd  Kecskeméten. A képviselő szólt arról is, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatási államtitkár azért nem tudott részt venni a solti ünnepségen, mert az Országgyűlés az olcsóbb közigazgatás érdekében vette tárgysorozatba az egyes eljárási illetékek megszüntetését, illetve azok jelentős csökkentését. Font Sándor  végül sikeres munkát, elégedetten távozó ügyfeleket kívánt a kormányablakban dolgozó munkatársaknak.

 

Kalmár Pál, Solt város polgármestere a városi lét további fejlődésének nevezte  az új kormányablak megnyitását,  és arról számolt be, hogy a város és vonzáskörzetének lakossága megelégedéssel fogadja, hogy utazás nélkül, az ügyintézésre kevesebb időt szánva, helyben tudja intézni a számára  fontos ügyeket.  

A solti új kormányablak 7 munkaállomáson, hétfőn már reggel 7 órától  fogadja  a hozzá fordulókat, csütörtökön 18 óráig állnak az ügyfelek rendelkezésére. Az új kormányablak épületében intézik továbbra is a gyámhivatali, szociális és hatósági  ügyeket.

Az okmányirodákban intézhető 110 ügykör helyett a kormányablakokban, így a solti kormányablakban  is  423 ügytípusban kezdeményezhető eljárás, tehát  közel négyszer annyi ügy intézhető  egy helyen, mint  eddig.  Ráadásul a 21. század  igényeinek  megfelelően kialakított, akadálymentesített, modern környezetben, jól felkészített ügyintézők segítségével. A kormányablakokban intézhető ügyek száma folyamatosan növekszik, hamarosan meghaladja az ezret.