Font Gábor - Jól vagyunk, fejlődünk

admin

2015.04.24

Az évente 3000 hektoliter bort előállító soltvadkerti Font Pincészet már nem ismeretlen a térségben élők előtt. A családi szőlészet és borászat komoly szorgalommal van jelen számos borászati eseményen, ahol az alföldi borok jó minőségét hirdetik évek óta szerencsére mára sok-sok borászattal kánonban! A nemzetközi megmérettetéstől sem riadnak vissza, így legutóbb a világhírű franciaországi Bordeux-i Challenge International du Vin- világversenyen ezüst érmet kaptak a 2014-es Cserszegi Fűszeres és Kékfrankos Rosé boraikra. A Font Gábor borász mellett a vállalkozást Ifj. Font Sándor a testvére vezeti, de például Petzold Attila sommelier szaktanácsadó is segíti.

Mit kell tudni a CHALLENGE INTERNATIONAL DU VIN-ről?

Az idei 2014-es évjáratot nem volt egyszerű megalkotni, nagyon sokat kellett ápolni, gondozni, permetezni a szőlőket – valós növényvédelemről volt szó, de úgy gondolom, hogy aki mindent beleadott, annak sikerült a legjobbat kihozni ebből az évjáratból. Rengeteg munkával jó borokat ki lehetett hozni például a Kövidinka, Irsai, vagy a Cserszegi szőlőkből. Roséból más évjáratokban talán zamatgazdagabb borokat lehetett készíteni, de azt gondolom a borversenyek után is, hogy így is minőségi borok készültek.

A Challenge-re két borral neveztünk, mindkettő 2014-es évjáratú: Cserszegi Fűszeres és a Kékfrankos Rosé. Mindkettőre ezüstérmet  kaptunk, ami azért nagy szó, mert 2014-es borra csak mi kaptunk helyezést, hiszen Magyarországról más nemvezte be a 2014-es borait.

 Hány bor nevezett?

38 országból 4-5000 versenyző nevez a versenyre. A magyar helyezettek körében érdemes összevetni, hogy milyen kaliberek kaptak még díjat.

Megújultak a címkék a palackokon..



Az új címkét az idei évjáratnál már elkezdtük leváltani. Mindenképp egy letisztult arculatot szerettünk volna, ahol tudjuk hangsúlyozni a bor fajtáját, fontos volt továbbá a papír minősége.

 Mik az első visszajelzések?

A grafikusművész sokat segített a tervezés kapcsán és egyelőre jók a visszajelzések.

A tavalyi termelési mennyiség az átlaghoz képest hogy alakult?

Közel 3000 hektós pincészetet viszünk. Van olyan borunk, amit a palack mellett lédig is értékesítjük, akár pezsgőalapnak is. Mind saját készítésű és feldolgozású borok. A tavalyi hektáronkénti szőlőtermés nem mondható rossznak, a borvidékeken a termelés mindenhol jelentősen csökkent, a kunsági borvidékeken emelkedett a szőlő betakarítás tonnánkénti értéke.

Mire számítotok a fajták kapcsán?

Magyarországon még mindig nem annyira „sláger” ez a két fajta bor. Folyamatosan növekszik az ezeket a fajta borokat előállító pincészetek száma – ez látszik a nevezéseken is. Ugyanakkor talán a piac is bővül, a fiatalok között is kezd egyre népszerűbb lenni ez a fajta bor.

Mivel tudnák az alföldi borászatokat fejleszteni az illetékes szervek, mint például az Agrár és Vidékfejlesztési Minisztérium?


Petzold Attila és Font Gábor

A támogatások és komoly pályázatok egyszerűsítésével, és azzal, hogy  történjen valódi adminisztráció csökkentés. Soltvadkerten évekkel ezelőtt például volt 50 olyan pincészet mint a miénk, most töredéke van csupán. A nagy cégek pedig sok esetben nem száz százalékig magyar cégek. A Borfesztiválok kapcsán is van hova fejlődni, talán jó irányban halad ez a tendencia is.

A címke láthatóan megújult, milyen újjítást várhatnak tőletek a fogyasztók?

Töltőgépet vásároltunk és törekszünk a kapacitás növelésére. Fejlesztések kapcsán azt szeretnénk elérni, hogy a palackos borforgalmunk mellett a lédig forgalom is nőjön, hiszen ha 1200 forintért kikerül a polcokra egy bor, az sajnos nem minden fogyasztónak elérhető, márpedig a fogyasztó szeretne jó ár-érték arányban vásárolni. Nem az üvegkereskedelemben vagyunk érdekeltek, hanem az a lényeg, hogy a borainkat minél többen megismerjék, és megszeressék.