Mit kell tudni a CHALLENGE INTERNATIONAL DU VIN-ről?
Az idei 2014-es évjáratot nem volt egyszerű megalkotni, nagyon sokat kellett ápolni, gondozni, permetezni a szőlőket – valós növényvédelemről volt szó, de úgy gondolom, hogy aki mindent beleadott, annak sikerült a legjobbat kihozni ebből az évjáratból. Rengeteg munkával jó borokat ki lehetett hozni például a Kövidinka, Irsai, vagy a Cserszegi szőlőkből. Roséból más évjáratokban talán zamatgazdagabb borokat lehetett készíteni, de azt gondolom a borversenyek után is, hogy így is minőségi borok készültek.
A Challenge-re két borral neveztünk, mindkettő 2014-es évjáratú: Cserszegi Fűszeres és a Kékfrankos Rosé. Mindkettőre
ezüstérmet kaptunk, ami azért nagy szó, mert 2014-es borra csak mi kaptunk helyezést, hiszen Magyarországról más nemvezte be a 2014-es borait.
Hány bor nevezett?
38 országból 4-5000 versenyző nevez a versenyre. A magyar helyezettek körében érdemes összevetni, hogy milyen kaliberek kaptak még díjat.
Megújultak a címkék a palackokon..
Az új címkét az idei évjáratnál már elkezdtük leváltani. Mindenképp egy letisztult arculatot szerettünk volna, ahol tudjuk hangsúlyozni a bor fajtáját, fontos volt továbbá a papír minősége.
Mik az első visszajelzések?
A grafikusművész sokat segített a tervezés kapcsán és egyelőre jók a visszajelzések.
A tavalyi termelési mennyiség az átlaghoz képest hogy alakult?
Közel 3000 hektós pincészetet viszünk. Van olyan borunk, amit a palack mellett lédig is értékesítjük, akár pezsgőalapnak is. Mind saját készítésű és feldolgozású borok. A tavalyi hektáronkénti szőlőtermés nem mondható rossznak, a borvidékeken a termelés mindenhol jelentősen csökkent, a kunsági borvidékeken emelkedett a szőlő betakarítás tonnánkénti értéke.
Mire számítotok a fajták kapcsán?
Magyarországon még mindig nem annyira „sláger” ez a két fajta bor.
Folyamatosan növekszik az ezeket a fajta borokat előállító pincészetek száma – ez látszik a nevezéseken is. Ugyanakkor talán a piac is bővül, a fiatalok között is kezd egyre népszerűbb lenni ez a fajta bor.
Mivel tudnák az alföldi borászatokat fejleszteni az illetékes szervek, mint például az Agrár és Vidékfejlesztési Minisztérium?
Petzold Attila és Font Gábor
A támogatások és komoly pályázatok egyszerűsítésével, és azzal, hogy történjen valódi adminisztráció csökkentés. Soltvadkerten évekkel ezelőtt például volt 50 olyan pincészet mint a miénk, most töredéke van csupán. A nagy cégek pedig sok esetben nem száz százalékig magyar cégek. A Borfesztiválok kapcsán is van hova fejlődni, talán jó irányban halad ez a tendencia is.
A címke láthatóan megújult, milyen újjítást várhatnak tőletek a fogyasztók?
Töltőgépet vásároltunk és törekszünk a kapacitás növelésére. Fejlesztések kapcsán azt szeretnénk elérni, hogy a palackos borforgalmunk mellett a lédig forgalom is nőjön, hiszen ha 1200 forintért kikerül a polcokra egy bor, az sajnos nem minden fogyasztónak elérhető, márpedig a fogyasztó szeretne jó ár-érték arányban vásárolni. Nem az üvegkereskedelemben vagyunk érdekeltek, hanem az a lényeg, hogy a borainkat minél többen megismerjék, és megszeressék.