Hirdetés


Lajosmizse mellett épít üzemet a magyar üdítőgyártó

Lajosmizse mellett épít üzemet a magyar üdítőgyártó

magyarepitok.hu

2016.08.26. 12:49

A 2007-ben újra beinduló Márka dinamikus növekedése elengedhetetlenné tette a saját termelést, a 3 milliárdos beruházással a román, a horvát és a szerb piac is célkeresztbe kerül.

Hirdetés

Új üzemet épít Bács-Kiskun megyében, Lajosmizse mellett a Márka Üdítőgyártó Kft. – értesült a Népszabadság. A lap információi szerint a Márka-üdítőitalokat készítő cég már elkezdte a 10 ezer négyzetméteres építkezést, jövő nyár elején a termelés is elkezdődik. Az üzem éves kapacitása 55 millió kétliteres palack megtöltésére lesz elegendő, a beruházás 50 új munkahelyet teremt.

 

A rugalmasság is nő, a célpiacok is bővülnek

A magyar vállalat eddig jellemzően bérgyártásban állíttatta elő az üdítőket, ám a termékei iránti kereslet növekedése elengedhetetlenné tette a saját termelést. A beruházással a piac által elvárt gyártói rugalmasság is nő: azaz a termékpaletta fejlesztésében jobban és hamarabb tud a vásárlói igényekre reagálni a Márka.

A mostani fejlesztésükkel újabb országok piacait célozzák meg, emiatt önálló képviselet kiépítésén dolgoznak Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.

A 3 milliárd forintos projektet önerőből, pályázati forrásból és az MNB által útjára bocsátott Növekedési Hitelprogramból fedezik. A cég első betelepülőként érkezik a Lajosmizse melletti felsőlajosi ipari parkba, ezért a közművesítést és egyéb fejlesztést maguknak kell megoldaniuk.

 

Így támadt fel a Márka

A Márka-üdítőket hazai gyümölcsalapanyagból Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók receptúrája alapján készítették el 1973-ban. A szőlőízű Márka-üdítő országosan elterjedt, ám később teljesen eltűnt a piacról. A gyártás és a márkanév joga 2007-ben került jelenlegi tulajdonosához, a családi vállalkozásként működő Márka Üdítőgyártó Kft.-hez, aki sikeresen újjáélesztette.

A 2010-ben még csupán 500 millió forint árbevételt elérő társaság tavaly 2,6 milliárdos forgalomig jutott, idén közel 3,5 milliárd forintot célzott meg.

Lajosmizse

Hirdetés