Így lehet országos brandet építeni Magyarországon
Fotó: Fivosz

Így lehet országos brandet építeni Magyarországon

hirado.hu

2017.05.17. 14:49

2017. május 12-14. között a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezésében Visegrádon került megrendezésre a Fiatal Vállalkozók Hétvégéje. A három napos rendezvény során az érdeklődők a Szentkirályi Ásványvíz alapítójával, Balogh Leventével is találkozhattak, aki elárulta, hogyan építhetünk országos márkát.

Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz alapítója „Hogyan építs országos brandet?” címmel tartott prezentációt a Fivosz hétvégéjén. Előtte a hirado.hu-nak adott exkluzív interjút.

Arra a kérdésre, miért fontos számára, hogy egy ilyen konferencián megossza a sikerének titkát, úgy válaszolt: „több oka is van, de a legfőbb, hogy a fiatalokban látom az ország jövőjét. Azt gondolom, hogy minden fiatal alapvetően jó ember. Az, hogy mivé válik, azt a környezete határozza meg. Ha jó környezetet teremtünk számukra, akkor egyre több jó ember lesz, olyanok, aki becsületesen, jó vállalkozásokat fognak létrehozni és ettől vélhetően jobbá válik az ország is. Ám ezt nem csak az üzleti életre nézve tartom érvényesnek, hanem a például a sportra is: ott is az utánpótlást támogatom. Azoknak a fiatalok, akik most az üzleti életben bontogatják szárnyaikat, látniuk kell pozitív példákat”.

„Kötelességemnek tartom elmondani ezeknek a fiataloknak – folytatta, hogy nem csak amerikai, hollywoodi filmekben és Nyugat-Európában vannak nagy és sikeres emberek és cégek, hanem Magyarországon is. Tehát van esély számukra is, hogy sikeressé váljanak. Azt is fontosnak tartom, hogy a magyar fiatalok azt is felismerjék: nem kell ahhoz külföldre menniük, hogy valaki felépítse magát vagy a cégét. A sikerhez pozitív gondolkodásra van szükség”.

A sikeres vállalkozás zálogáról kifejtette: „az tény, hogy egyre nehezebb vállalkozni világszerte, de azért van még lehetőség. A legfőbb, hogy hitelesnek kell lenni. Fiatal koromban még nem ez, hanem az volt a legfőbb erény, ha valaki ügyes volt. Ma viszont az első számú szempont a tanulás. Akkor tud valaki vállalkozni is, ha meg van a megfelelő tudásbeli háttér hozzá. Jelenleg azt látom, hogy tele van az ország közgazdászokkal, pedig mérnökökre – agrár, informatikai – van szükség, akik értékeket állítanak elő. Az én generációm még úgy nőtt fel, hogy „fiam, kell egy érettségei, meg egy diploma. Teljesen mindegy, milyen, csak legyen”.

„Például Kecskeméten rengeteg óvónő van, aki férfi. Miért? Mert mindenki az óvónőképzőt végezte el a diplomáért. De ebből mi következett? Nem lettek olyan szakemberek, például, akikre nekem is szükségem lenne a gyáraimban. Azért kellett társulnom egy olasszal, mert Magyarországon nincs olyan szakember, akikre szükségem lenne.  Hogy érhető legyen: az ásványvizet gyümölcsökkel szeretném ízesíteni. Bács megyében nem találtam olyan szakembert, aki meg tudta volna mondani, hogy mennyi gyümölcsfára van szükség ahhoz, hogy ötvenmillió liter ásványvíz ízesítéséhez elegendő legyen. A szakképzési kérdések megoldása elengedhetetlen, amelyben a Pannon Egyetemmel szeretnék együttműködni” – húzta alá.

 

Forrás: hirado.hu - Hunyor Erna Szofia​

Szentkirályi ÁsványvízBalogh LeventeFiatal Vállalkozók HétvégéjeFIVOSZ