2018 a fejlesztés éve lesz a kecskeméti autógyárban: bővítik a meglévő üzemet, új gyárat építenek, és ráadásul további 2500 embernek fognak munkát adni.
Kecskemétnek nagy jövője van – szögezte le Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője. Igaza is van, hiszen bővítik a meglévő gyárat, új üzemet húznak fel és legalább 2500 új dolgozót fognak felvenni. A meglévő üzem bővítése 580 millió eurós beruházással történik, az új üzem pedig egymilliárd euróba kerül. A második üzem építése 2018-ban kezdődik meg, a legmodernebb, Ipar 4.0 technológiát képviseli majd és új, korszerű logisztikai koncepciót valósít meg.
Ezzel kapcsolatban nyilatkozta azt az autopro.hu-nak Lena Doll HR-vezető, hogy a második gyár megnyitásával a munkaerő állományuk hirtelen és jelentősen fog gyarapodni. Mint mondta, a legfőbb céljuk, hogy maradéktalanul átadják a know-how-t az új munkatársaknak.
A munkaerő fejlesztésére számos erőfeszítést tett a vállalat 2017-ben. Novemberben kapták meg diplomájukat az első művezetők. A Német-Magyar Iparkamarával közösen szervezett képzés tantárgyai között szerepel a közgazdaságtantól kezdve a fejlesztő, motivációs és kommunikációs tréningeken át, a minőségirányításig számos ismeretanyag.
A következő tanévben indul a Mercedes-Benz Academy képzése az említett, 2018-ban kezdődő bővítés kapcsán. A beruházás ugyanis szükségszerűvé teszi egy olyan képzési központ megnyitását, amely elsősorban a duális diákok, hallgatók számára nyit teret, s a legkorszerűbb oktatási eszközöket biztosítja. 2018 szeptemberétől mintegy 250 fiatal fog gyakorlati képzésben részt venni, az itt tanulók megismerik az autógyártás folyamatait és az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó technológiákat.
Kecskeméten egyébként 48 alatt szerelnek össze egy járművet. A T alakú gyártósor 1 kilométer hosszú, 152 munkaállomásból áll, ahol a legtöbb esetben manuális szerelés folyik. Az egyes állomásokon 2 percet tölt egy autó. Minden jármű pontos paraméterek alapján készül, konkrét egyedi megrendelésre. Érdekesség, hogy leggyakrabban fehér vagy fekete színben kérik a Mercedes modelleket, illetve a CLA-nál jellemző még a piros. A legritkább a matt ezüst szín, amelyet egyébként csak CLA vagy CLA Shooting Brake modellekre visz fel a gyártó. Egy műszak során nem készül két egyforma gépkocsi.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.