Az M4-est a román határig meghosszabbító autópálya-szakasz kivitelezését három cég nyerte el, az alacsony árral pályázó Itinera és Közgép ajánlatát érvénytelennek minősítette az ajánlatkérő. Utóbbi két cég megtámadta a határozatot a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
Kihirdették az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második ütemére kiírt közbeszerzés nyertesét. Ez a szakasz egészíti ki az M35-ös autópálya meghosszabbítását Debrecentől a román határ felé.
A mintegy 26 és fél kilométeren megépülő utat a hirdetmény szerint a Hódút Kft., a Duna Aszfalt Kft. és az A-Híd Zrt. közös ajánlattevőként kivitelezi. A fejlesztés ellenszolgáltatásának összege nettó 83 milliárd forint. Érvényes ajánlatot tett még a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. közös ajánlattevőként, valamint a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD konzorcium.
A hirdetmény szerint a beruházásban az útszakasz megépítése mellett
A szakasz első ütemének kivitelezését a Hódút és a Duna Aszfalt nyerte meg novemberben.
A közbeszerzési hirdetményből kiderül, hogy az olasz Itinera S.P. A. és a Közgép Zrt. alkotta konzorcium ajánlatát érvénytelennek minősítette az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Zrt. Az Itinera és a Közgép az eredmény kihirdetése után megtámadta a döntést, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult az ajánlatkérő szerintük nem megalapozott szempontjai miatt. Emiatt a közbeszerzés eredménye még nem végleges, a nyertesekkel nem köthetnek szerződést.
Korábbi sajtóhírek szerint a két cég a versenytársak árajánlatainál jóval olcsóbb, azoknak mintegy 60 százalékát kitevő, 58 milliárd forintos árral próbálta meg elnyerni a szóban forgó közbeszerzését. Az alacsony árakkal pályázó, ugyanakkor több szempontból is hiányosan kivitelező (vagy a munkát el sem végző) cégekkel két nagyobb anyagunkban is foglalkoztunk: a váci elkerülő útról szóló cikkünkben az Itinera, míg az erdélyi autópályákról írt riportunkban a hozzá hasonlóan viselkedő külföldi kivitelezők okozta súlyos károkat mutattuk be.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.