2024.04.19, Péntek

Három hónapig húzzák a mézesmadzagot

MTI

2016.10.19. 15:16

Három hónapos kampányban népszerűsíti a mézet az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME).

Hirdetés

Bross Péter, az egyesület elnöke elmondta, hogy a három hónapos mézfogyasztást népszerűsítő kampányukkal azt szeretnék elérni, hogy a magyar mézfogyasztók magyar terméket vásároljanak, főleg hazai termelőtől, és terjedjen el az egyesület által létrehozott, úgynevezett termelői mézesüveg és zárszalag használata.

Hangsúlyozta: a termelői üveg szimbolizálja a „mézzel-lélekkel” érzést, azaz olyan termékről van szó, amelyet garantáltan magyar méhész állított elő a legnagyobb elővigyázatossággal, minden szakmai tudását beletéve, lelkét hozzáadva. A zárszalag a fogyasztónak biztonságot nyújt, hiszen ennek használatával a termelő szerződést ír alá, kötelezettséget vállal: mézének minőségét bármikor ellenőrizheti az OMME.
    

Magyarországon az átlagos mézfogyasztás 70 deka évente, pedig az Európai Unió egyik legnagyobb méhészeti tagállama Magyarország. A kampányban nemcsak a közvetlen mézfogyasztásra ösztönöznek, hanem a termék széles körű felhasználási lehetőségeit is bemutatják.

Ha egy magyar annyi mézet fogyasztana, mint egy német vagy görög, akkor nem lenne szükség mézexportra, de ami még fontosabb, pozitívan változna a magyar társadalom általános egészségi állapota – mondta Bross Péter.


  A mézfogyasztás növelése érdekében az egyesület szeretné elérni, hogy a magyar szabályozás teremtse meg a mézből készült alkoholos italok előállításának lehetőségét is.

Gazdaságméhészetméz