A Kecskeméti Törvényszék 2016.08.23-án felszámolási eljárás megindításáról hozott határozatot (21.Fpk.327/2015/25) a rendszerváltás óta a kecskeméti ipari környezet egyik meghatározó logisztikai vállalata a Bertrans Zrt kapcsán. Az ok: fizetésképtelenség.
A 2010-ben még 4,3 milliárd forintos árbevétele a cégnek 2014-re 2,4 milliárd forintra zsugorodott, amivel párhuzamosan a cég saját tőkéje 704 millióról 186 ezer forintra esett vissza. A 2013-ban még 143 főt alkalmazó társaság 2016-ban már csak 11 főt alkalmazott.
2014 márciusban Szemereyné Pataki Klaudia is köszönetet mondott a Bertrans Zrt-nek, akinek mint akkor elmondta úttörő munkája volt abban, hogy Kecskemét egy logisztikai központtá vált Magyarországon. Ráadásul a Bertrans Zrt-nek köszönhető, hogy a Kecskeméti Főiskolán elindult a logisztikai mérnökképzés is.
A szomorú hír kapcsán telefonon kerestük Rózsa Pált a cég korábbi vezérigazgatóját (jelenleg a cég képviseletét Pintér Benedek felszámolóbiztos látja el), de cikkünk megjelenéséig nem sikerült felvenni a kapcsolatot. Várjuk Rózsa Pál jelentkezését, hogy bemutassa, hogy mi vezetett ehhez a helyzethez.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.