A vasútállomásnál létre jövő intermodális csomópontban egy gyalogos felüljárót is létre hoznak a Hunyadiváros eléréséhez.
A Közbeszerzési Hivatal honlapján megjelent a kecskeméti intermodális csomópont előkészítésére kiírt közbeszerzés. A beruházó NIF Zrt. hirdetményéből kiderül, a fejlesztés a város központi részén található vasútállomás területén és annak környékén valósul meg.
A projektet az indokolja, hogy Kecskeméten jelenleg három buszpályaudvar működik a város két különböző pontján, az átszállás a különböző közlekedési módok között időveszteséget okoz.
Az új központ az ütemezetten átalakuló autóbuszhálózat centruma is lesz.
A kiírás szerint a Széchenyi téri buszállomás megszűnik, akárcsak a Noszlopy Gáspár parkban a helyi és helyközi buszpályaudvar. Utóbbinak az elbontását és az újraépítését is meg kell tervezni: az új épületet új helyszínen a vasútállomás épületéhez közelebb kell kialakítani, mint az eddigi, Noszlopy téren lévőt.
A projekt keretében tervezendő, egy 150 méter hosszú vasút feletti kerékpáros és gyalogos közúti felüljáró a Hunyadiváros eléréséhez. Emellett egy új váróépületet is meg kell tervezni, mely a felüljáróhoz kapcsolódik. A peronokon ezen túl több, kisebb méretű, zárt várakozót is meg kell tervezni.
A buszok tárolását biztosító parkolókat (21 a helyközi és 16 a helyi járatok számára), illetve a buszpályaudvartól délre egy 200 férőhelyes új P+R parkolót is meg kell tervezni. Továbbá 25 férőhelyes üzemi parkoló, valamint 3 K+R és 3 taxi parkoló, valamint a kerékpárosok kiszolgálása érdekében 200 férőhelyes B+R parkoló is létesül.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
Több mint 1600 négyzetméternyi felület újult meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Kecskeméti utcai épületegyüttesén.